Konsorcjum zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Wykonano m.in. 4 km torów kolejowych wraz z nową nawierzchnią na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska wraz z siecią trakcyjną oraz 4 przystankami z wiatami.
"To część większego projektu, który zakłada zmodernizowanie linii obwodowej w stolicy na odcinkach Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki - Warszawa Gdańska" - czytamy w komunikacie Budimeksu.
Realizacja kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na przyszły rok. Całkowita wartość tego projektu to ponad 169 mln zł.
Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz Młynów - stację planowanej kolejnej linii metra. Ponadto przebudowano 3 wiadukty kolejowe - nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską.
- Przebudowa układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu obejmowała m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h" - komentuje Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimeksie.
Budimex przy remoncie nie ustrzegł się problemów. Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II wojny światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.
*Czytaj więcej: *Budimex wygrywa przetarg. Zarząd prognozuje zyski
Innym czynnikiem wpływającym na termin oddania inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowych zgód po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami.
- To tylko niektóre z elementów, jakie świadczą o poziomie trudności tej inwestycji. Z zasady budowa prowadzona w centrum miasta jest skomplikowane organizacyjnie, bo przecież mimo intensywnych prac miasto musi sprawnie funkcjonować dla mieszkańców - podsumowuje Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl