Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

PKP Cargo przejęło spółkę w Słowenii. Wykorzystuje koniunkturę

6
Podziel się:

Lepsza sytuacja finansowa PKP Cargo ośmiela spółkę do wyjścia dalej za polskie granice. W czwartek podpisano umowę przejęcia spółki Primol-Rail ze Słowenii.

Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo
Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo (Andrzej Stawinski/REPORTER)

Czeska spółka AWT z grupy PKP Cargo kupiła 80 proc. udziałów przewoźnika Primol-Rail ze Słowenii - poinformował prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz. Dzięki temu grupa zyska możliwość operowania na tamtejszym rynku, m.in. z portu w Koprze.

- Wzrost (grupy - red.) będzie realizowany przez plan przejęć i wzrost organiczny. W dniu dzisiejszym dokonaliśmy pierwszej akwizycji. Kupiliśmy 80 proc. udziałów przewoźnika słoweńskiego Primol-Rail. To daje możliwość wejścia na rynki Słowenii - powiedział Warsewicz podczas konferencji prasowej.

- To podmiot nieduży. Łatwiej jest przeprowadzić mniejsze transakcje - dodał prezes.

Czesław Warsewicz: Nowy Jedwabny Szlak to dla PKP Cargo szansa, z której chcemy maksymalnie skorzystać

Od morza do morza

Prezes wyjaśnił, że dzięki nabyciu grupa zyskuje licencję przewozową na rynku słoweńskim i możliwość budowy połączeń z portu w Koprze m.in. do terminalu w Paskovie w Czechach.

Dotychczas AWT obsługiwało około 10. pociągów tygodniowo w relacjach do granicy ze Słowenią, gdzie skład przejmował lokalny przewoźnik-poddostawca. Obecnie liczbę takich pociągów będzie można zwiększyć, co wpłynie na wzrost przewozów grupy PKP Cargo między państwami, leżącymi od Bałtyku po Adriatyk.

W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku grupa PKP Cargo zarobiła na czysto 194 mln zł w porównaniu do 52 mln zł rok temu. To efekt uruchomienia robót drogowych w Polsce w obecnej perspektywie unijnej - przewoźnik zarabia duże pieniądze na zwiększonym transporcie materiałów budowlanych. Inwestycja na Słowenii najwyraźniej jest jednym ze sposobów wykorzystania dobrej sytuacji finansowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Max..
6 lat temu
Nigdy nie będzie dobrze w Cargo dopóki nie zlikwiduje się podziału wśród pracowników....tych zatrudnionych na kontraktach tzn. przeliczniku i tych gorszych zatrudnionych na tzn. grupach wynagrodzenia zasadniczego. Różnica jest przeolbrzymia i nigdy nie będzie dobrze póki związkowcy i dyrektorzy są w tym uwikłani...i czerpią z tego korzyści..
Obywatel
6 lat temu
A jeszcze parę lat temu, wszystko bankrutowało
marek
6 lat temu
a 4lata temu chciano sprzedać niemcom... teraz zyski i podkupuja konkurencje.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Zadowolony
6 lat temu
Obecnie w PKP CARGO nie można narzekać są oczywiście wyjątki którym zawsze jest źle Problem jedynie ze Związkami Zawodowymi którzy przejmują ster
Max..
6 lat temu
Nigdy nie będzie dobrze w Cargo dopóki nie zlikwiduje się podziału wśród pracowników....tych zatrudnionych na kontraktach tzn. przeliczniku i tych gorszych zatrudnionych na tzn. grupach wynagrodzenia zasadniczego. Różnica jest przeolbrzymia i nigdy nie będzie dobrze póki związkowcy i dyrektorzy są w tym uwikłani...i czerpią z tego korzyści..
Marcin
6 lat temu
Propaganda, propaganda i jeszcze raz propaganda. W Cargo jest "tak dobrze" że maszyninisci przechodzą do konkurencji. Niedługo nie będzie miał tam kto jeździć.
marek
6 lat temu
a 4lata temu chciano sprzedać niemcom... teraz zyski i podkupuja konkurencje.
Obywatel
6 lat temu
A jeszcze parę lat temu, wszystko bankrutowało