Rada nadzorcza PKP Cargo delegowała Macieja Andrzeja Libiszewskiego do wykonywania czynności członka zarządu do 18 marca 2016 roku i powierzyła mu pełnienie obowiązków prezesa.
Maciej Libiszewski został wczoraj powołany w skład Rady PKP Cargo, obok pięciu innych osób, po rezygnacji sześciu poprzednich członków. W poniedziałek rezygnację z funkcji prezesa PKP Cargo złożył Adam Purwin.
Spółka PKP Cargo podała tę informację na 15 minut przed końcem sesji giełdowej. Inwestorzy na najnowsze wieści zareagowali bardzo pozytywnie. Kurs akcji wzrósł w chwilę z 62,5 do 64 zł. Notowania spółki w piątek wzrosły w sumie o 4,44 proc.
Piątkowe notowania akcji PKP cargo src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1450425600&de=1450455000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PKP&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Maciej Andrzej Libiszewski jest z wykształcenia prawnikiem. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a następnie Polsko-Niemieckie Studium Finansów, Zarządzania i Marketingu. Jak głosi komunikat PKP cargo, posiada doświadczenie w pracy na wysokich stanowiskach zarządczych z potwierdzoną zdolnością do prowadzenia zespołów interdyscyplinarnych i złożonych projektów.
Libiszewski jest autorem programów restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych związanych z finansowymi elementami funkcjonowania spółek prawa handlowego. Prowadził działalność gospodarczą, następnie pracował w firmach związanych z transportem. Wielokrotnie był członkiem rad nadzorczych oraz zarządów państwowych, samorządowych i prywatnych spółek kapitałowych (w tym członek rady nadzorczej i członek zarządu PKP CARGO S.A. w latach 2005-2008).
W latach 2001-2015 związany zawodowo z sektorem transportu. Posługuje się językiem angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim. Zdał egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.
PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48 proc. udziału w rynku według masy i ok. 57 proc. według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.