Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo ma już tymczasowego prezesa

0
Podziel się:

W poniedziałek rezygnację z funkcji szefa spółki złożył Adam Purwin.

PKP Cargo ma już tymczasowego prezesa
(PKP Cargo)

Rada nadzorcza PKP Cargo delegowała Macieja Andrzeja Libiszewskiego do wykonywania czynności członka zarządu do 18 marca 2016 roku i powierzyła mu pełnienie obowiązków prezesa.

Maciej Libiszewski został wczoraj powołany w skład Rady PKP Cargo, obok pięciu innych osób, po rezygnacji sześciu poprzednich członków. W poniedziałek rezygnację z funkcji prezesa PKP Cargo złożył Adam Purwin.

Spółka PKP Cargo podała tę informację na 15 minut przed końcem sesji giełdowej. Inwestorzy na najnowsze wieści zareagowali bardzo pozytywnie. Kurs akcji wzrósł w chwilę z 62,5 do 64 zł. Notowania spółki w piątek wzrosły w sumie o 4,44 proc.

Maciej Andrzej Libiszewski jest z wykształcenia prawnikiem. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a następnie Polsko-Niemieckie Studium Finansów, Zarządzania i Marketingu. Jak głosi komunikat PKP cargo, posiada doświadczenie w pracy na wysokich stanowiskach zarządczych z potwierdzoną zdolnością do prowadzenia zespołów interdyscyplinarnych i złożonych projektów.

Libiszewski jest autorem programów restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych związanych z finansowymi elementami funkcjonowania spółek prawa handlowego. Prowadził działalność gospodarczą, następnie pracował w firmach związanych z transportem. Wielokrotnie był członkiem rad nadzorczych oraz zarządów państwowych, samorządowych i prywatnych spółek kapitałowych (w tym członek rady nadzorczej i członek zarządu PKP CARGO S.A. w latach 2005-2008).

W latach 2001-2015 związany zawodowo z sektorem transportu. Posługuje się językiem angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim. Zdał egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48 proc. udziału w rynku według masy i ok. 57 proc. według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)