PKP Cargo i European Rail Freight II, większościowy wspólnik CTL Logistics nie osiągnęły porozumienia w sprawie warunków kupna przez PKP Cargo 100 proc. udziałów w CTL. Tym samym negocjacje zostały zakończone.
Aktualizacja 14:58
We wrześniu PKP Cargo podpisało list intencyjny w sprawie potencjalnego przejęcia CTL Logistics. Spółka złożyła wtedy wniosek do UOKiK w tej sprawie.
CTL i jej spółki zależne oferują obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa CTL prowadzi działalność głównie na terenie Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej.
PKP Cargo podało, że nadal prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia grupy AWT, prywatnego przedsiębiorstwa z branży towarowego transportu kolejowego, które realizuje przewozy w Czechach, Słowacji, Słowenii, Węgrzech, w Polsce, Niemczech, Rumunii, Bułgarii i Chorwacji.
PKP Cargo poinformowało, że kontynuuje też rozmowy w sprawie objęcia mniejszościowego pakietu udziałów w należącej do KGHM spółce Pol-Miedź Trans, a w konsorcjum z Węglokoksem jest gotowe do przejęcia Portu Gdańskiego Eksploatacja, zgodnie ze złożoną ofertą.
Pol-Miedź Trans prowadzi działalność w zakresie transportu samochodowego i kolejowego, handlu produktami naftowymi oraz remontów pojazdów kołowych, szynowych, maszyn i urządzeń, a także działa na rynku spedytorskim.
Spółka Port Gdański Eksploatacja jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego. Prowadzi przeładunki na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. W połowie listopada zarząd Portu Morskiego Gdańsk porozumiał się z firmą Mariner Capital Limited w sprawie jego sprzedaży.