Po kilku miesiącach bezkrólewia, rada nadzorcza PKP Cargo wybrała nowego prezesa. Za sterami państwowej spółki stanął Czesław Warsewicz. Nowym wiceprezesem od spraw finansowych został Leszek Borowiec.
Czesław Warsewicz z wykształcenia jest ekonomistą. Ukończył studia w Szkole Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing. Był m.in. uczestnikiem pierwszej polskiej edycji programu AMP - Advanced Managemet Program, organizowanego przez IESE Business School w Barcelonie.
Jest specjalistą w zakresie transportu i zarządzania. Posiada również doświadczenie na rynku kapitałowym, które zdobywał w firmach consultingowych. W latach 1993-1999 związany był z sektorem prywatnym. W latach 2006-2009 stał też na czele zarządu PKP Intercity.
Oprócz wykształcenia i doświadczenia Czesław Warsewicz ma też inny atut, który mógł mieć znaczenie przy wyborze na prezesa państwowej spółki. Jest blisko związany z Prawem i Sprawiedliwością. Był członkiem Rady Programowej partii odpowiedzialnym za przygotowanie
programu w zakresie transportu, w szczególności kolejowego.
W wyniku dokonanych zmian skład zarządu PKP przedstawia się następująco:
1) Czesław Warsewicz - prezes zarządu
2) Leszek Borowiec - członek zarządu ds. finansowych
3) Grzegorz Fingas - członek zarządu ds. handlowych
4) Witold Bawor - członek zarządu ds. operacyjnych
5) Zenon Kozendra - członek zarządu przedstawiciel pracowników.
W związku z wyborem Czesława Warsewicza na prezesa zarządu PKP Cargo, jednocześnie złożył on rezygnację z pełnienia funkcji członka rady nadzorczej spółki.
Bezpośrednio przed Warsewiczem na czele PKP Cargo stał Krzysztof Mamiński, który od października pełnił funkcje prezesa. Poprzednim pełnoprawnym prezesem był Maciej Libiszewski, który sam zrezygnował z pracy. Spekulowano, że powodem był "układ koleżeńsko-kolejarski".
Według samego Libiszewskiego w kolejach zawiązały się wrogie mu układy, które dążyły do odwołania całego zarządu spółki. W piśmie do parlamentarzystów były prezes prosił posłów o pomoc. Podobno Libiszewski otrzymał informację, że przewozy realizowane przez PKP Cargo są celowo blokowane, podczas gdy innym przewoźnikom umożliwia się ich realizację w zaplanowanym czasie.
Spółka PKP Cargo działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8 proc. udziału w rynku według masy i 51,6 proc. według pracy przewozowej) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl