Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo: Spełnił się drugi warunek zawieszający przejęcia Orlen KolTrans

0
Podziel się:

PKP Cargotabor Usługi, spółka zależna PKP Cargo, otrzymała zawiadomienie od PKN Orlen o spełnieniu się drugiego z warunków zawieszających sprzedaży Orlen KolTrans w postaci zarejestrowania przez właściwy sąd rejestrowy zmian do umowy spółki KolTrans uzgodnionych w umowie sprzedaży, podało PKP Cargo.

PKP Cargo: Spełnił się drugi warunek zawieszający przejęcia Orlen KolTrans
(materiały prasowe PKP Cargo)

"Zarząd spółki PKP Cargo w dniu 24 lutego 2016 r. powziął informację o spełnieniu się drugiego z warunków zawieszających określonych w warunkowej zobowiązującej umowie sprzedaży (...), w postaci zarejestrowania przez właściwy sąd rejestrowy zmian do umowy spółki KolTrans uzgodnionych w umowie sprzedaży dotyczących m.in. wygaśnięcia uprawnień przysługujących PKN Orlen w zakresie powoływania i odwoływania członków organów KolTrans, z chwilą sprzedaży przez PKN Orlen wszystkich posiadanych udziałów w kapitale zakładowym KolTrans.

W połowie listopada PKP Cargo podało, że kupuje od PKN Orlen udziały Orlen KolTrans za 192,2 mln zł oraz zorganizowaną część przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia (ZCP Kolej) za kwotę 59,4 mln zł. Transakcja jest warunkowa, a jej finalizacja wymaga m.in. zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia działają na rynku przewozów paliw i chemikaliów. Przewożą ponad 40% produktów wytwarzanych przez PKN Orlen, głównie do terminali paliwowych i zakładów chemicznych. Orlen KolTrans i Euronaft utrzymują stabilny, w sumie około 2,5-procentowy udział w polskim rynku, liczony pracą przewozową, podało wtedy PKP Cargo.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)