"Przygotowaliśmy, myślę, efektywną strategię odpowiadającą na uwarunkowania rynkowe. Jest to strategia krótkookresowa do 2023 r., z perspektywą do 2038 r." - powiedział Warsewicz podczas konferencji prasowej.
"Oszacowany efekt strategii, zaimplementowania jej założeń, ma wpłynąć o przynajmniej 20% [EBITDA] w stosunku do normalnego wzrostu, który byłby" - dodał Warsewicz.
Zapowiedział także, że w spółce zostanie utworzone biuro zarządzania projektami i inicjatywami strategicznymi.
W prezentacji spółka wymieniła 13 inicjatyw wspierających realizację celów strategicznych, zgrupowanych w 3 obszary:
- Wzrost
- Przyjęcie i realizacja planu wzrostu organicznego na rynku krajowym,
- Przyjęcie i realizacja planu wzrostu nieorganicznego na rynku krajowym,
- Skoordynowanie ekspansji zagranicznej,
- Dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta,
- Przyjęcie i realizacja planu działania dla obszaru marketing oraz CSR w koordynacji z Grupą PKP,
- Rozwój innowacji.
- Efektywność operacyjna
- Cyfryzacja i informatyzacja,
- Optymalizacja procesów przewozowych,
- Modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych,
- Optymalizacja zarządzania majątkiem.
- Efektywność organizacyjna
- Optymalizacja procesów decyzyjnych oraz dostosowanie struktury Grupy PKP Cargo,
- Rozwój kultury organizacyjnej, kapitału ludzkiego oraz zarządzania opartego na celach (MBO),
- Przyjęcie polityki zarządzania projektami oraz powołanie centralnej jednostki PMO.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.