"W 2019 r. cała trasa E 30, od Zgorzelca do Przemyśla, będzie zelektryfikowana. To - szczególnie na Dolnym Śląsku, skrócenie czasu przejazdu oraz lepsze warunki dla przewozów pasażerskich i towarowych" - czytamy w komunikacie.
Oprócz umowy Węgliniec - Zgorzelec na budowę sieci trakcyjnej za 33,1 mln zł netto, w sierpniu i wrześniu 2017 r. - PLK zawarła z PKP Energetyka S.A. umowy wartości 13,6 mln zł., na budowę dwóch podstacji trakcyjnych w Pieńsku i Zgorzelcu oraz modernizację podstacji w Zgorzelcu. Zapewni to odpowiednie zasilanie dla nowo - elektryfikowanego odcinka Węgliniec - Zgorzelec, przypomniano.
Inwestycja PLK pozwoli na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe, wyjaśniono w komunikacie.
"PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. zelektryfikują m.in. trasy Ocice- Rzeszów, Lublin - Stalowa Wola, Ełk - Korsze, Szczecin - granica państwa. Dzięki temu poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami" - powiedział członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch, cytowany w materiale.
Projekt "Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec" realizowany jest z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Wartość całego projektu szacowana jest na ok. 70 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 85%.