Zwiększenie liczby połączeń PKP Intercity (PKP IC) w okresie obowiązywania rozkładu jazdy 2017/2018 przełoży się na wzrost pracy eksploatacyjnej przewoźnika do ok. 62 mln pociągokilometrów wobec ok. 58 mln w obecnym rozkładzie, poinformował prezes Marek Chraniuk.
"Nastąpi wzrost pracy eksploatacyjnej z 58 do 62 mln pociągokilometrów" - powiedział Chraniuk dziennikarzom.
W osobnym komunikacie przewoźnik podał niektóre szczegóły swojego rozkładu jazdy w sezonie 2017/2018.
"W rozkładzie na sezon 2017/2018 do dyspozycji pasażerów będą nowe połączenia ekonomiczne. Zyskają m.in. mieszkańcy Pomorza i Podkarpacia. PKP Intercity uruchomi pociąg TLK Małopolska relacji Przemyśl - Gdynia, kursujący m.in. przez Kraków i Warszawę. Nowością będzie także skład TLK Biebrza, który pojedzie z Trójmiasta do Rzeszowa. Pociąg po drodze zatrzyma się m.in. w Giżycku, Olsztynie, Białymstoku, Warszawie i Krakowie. Po 13 latach wrócą pociągi do Hrubieszowa, a po rocznej przerwie do Sandomierza. Skład IC Hetman pojedzie z Hrubieszowa do Jeleniej Góry przez Rzeszów i Wrocław, natomiast TLK Połoniny z Przemyśla do Warszawy, zatrzymując się m.in. na stacjach w Leżajsku, Sandomierzu i Radomiu. Ponadto w nowym rozkładzie pojawią się dodatkowe połączenia z Jeleniej Góry do Szczecina (IC Barnim) oraz Bydgoszczy (TLK Halny)" - czytamy w komunikacie.
PKP IC podało też, że mieszkańcy Radomia zyskają nowe połączenia na trasie Kraków - Olsztyn. Trzy składy InterCity obsługiwane pojazdami FLIRT 3 (Kolberg, Orłowicz i Żeromski) pojadą przez Radom i Kielce. Na wspomnianej trasie PKP Intercity uruchomi także nowy pociąg - TLK Sienkiewicz. Dzięki temu podróżujący z Radomia i Kielc zyskają możliwość dogodnego dojazdu m.in. do stolicy. W sumie od grudnia między Warszawą a Radomiem pojedzie 8, natomiast ze stolicy do Kielc 7 par pociągów dziennie. Dodatkowo składy z Olsztyna do Warszawy będą kursowały w równych odstępach czasu - średnio co dwie godziny. Zwiększy się również częstotliwość połączeń na linii Warszawa-Łódź. Pociągi kursujące między obydwoma miastami będą jeździły co godzinę, a w godzinach szczytu co 30 minut.
Ponadto PKP Intercity uruchomi więcej połączeń weekendowych kursujących w szczytach przewozowych. Będą to m.in. składy relacji Wrocław - Katowice (TLK Lompa) i Poznań - Gdynia (TLK Molo). Dodatkowo, od grudnia na trasie Gliwice-Warszawa pasażerowie skorzystają z ekspresowego połączenia EIC Górnik. Natomiast sezonowo z Krakowa do Kołobrzegu pojedzie dodatkowa para pociągów EIP, a z Gdyni do Zakopanego skład EIC Giewont.
"Od grudnia pasażerowie będą mieli do dyspozycji większą liczbę połączeń obsługiwanych nowoczesnym taborem, wyposażonym m.in. w przestrzeń gastronomiczną, bezprzewodowy Internet czy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Skład IC Karkonosze (relacji Białystok-Jelenia Góra) zostanie zestawiony z pojazdów PesaDART, natomiast pociągi IC Pogoria (relacji Katowice - Gdynia) oraz IC Witkacy (relacji Gdynia - Zakopane) - z Flirt 3 . Dodatkowo pojawią się zmodernizowane wagony w zestawieniach pociągów IC Gałczyński (relacji Warszawa - Szczecin)" - czytamy dalej.
W rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP Intercity uruchomi też nowe międzynarodowe połączenia.
"Wśród nowości jest skład relacji Katowice - Wiedeń, kursujący przez Ostrawę, który, dzięki dogodnym skomunikowaniom, zapewni podróżnym przesiadki na pociągi do Pragi i Budapesztu. Dodatkowo podróżujący w kierunku Ukrainy zyskają skład Odessa Express relacji Przemyśl - Odessa, kursujący przez Lwów oraz dodatkową parę składów relacji Chełm - Kowel. Oba pociągi są uruchomiane przez Koleje Ukraińskie w porozumieniu z PKP Intercity. Spółka zapewni również dogodne przesiadki dla pociągów krajowych - z Przemyśla w kierunku Krakowa, Warszawy i Wrocławia, natomiast z Chełma do Lublina i stolicy. Ponadto przewoźnik uruchomi nowy, dzienny pociąg relacji Warszawa - Brześć (IC Skaryna) z dogodną przesiadką na skład kursujący do Mińska. Od grudnia zmieni się również trasa pociągu IC Chopin (relacji Warszawa-Wiedeń/Budapeszt/Praga). Skład pojedzie przez Kraków" - wyliczono w materiale.
Wcześniej podczas konferencji prasowej prezes Marek Chraniuk poinformował, że PKP Intercity zamierza uruchamiać w rozkładzie jazdy 2017/2018 średnio 367 pociągów na dobę, czyli o 17 więcej niż w obecnym rozkładzie.
Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał od 10 grudnia br.