Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity przewiezie 37 mln pasażerów w tym roku, planuje 38,5 mln w 2017 r.

0
Podziel się:
PKP Intercity przewiezie 37 mln pasażerów w tym roku, planuje 38,5 mln w 2017 r.

PKP Intercity (PKP IC) spodziewa się, że zrealizuje cel przewiezienia ok. 37 mln pasażerów w tym roku wobec 31,2 mln w 2015 r. i 25,2 mln w 2014 r., a na przyszły rok stawia sobie cel 38,5 mln klientów, poinformował rzecznik prasowy Cezary Nowak.

"Spodziewamy się, że uda nam się osiągnąć 37 mln pasażerów w tym roku. W okresie styczeń-wrzesień mieliśmy już niespełna 29 mln pasażerów, a przed nami jeszcze m.in. szczyt świąteczny. Mamy cel, by w przyszłym roku ta liczba osiągnęła 38,5 mln" - powiedział Nowak dziennikarzom po konferencji prasowej poświęconej nowemu rozkładowi jazdy przewoźnika na 2016/2017 rok.

Wcześniej podczas konferencji prezes PKP IC Marek Chraniuk wskazywał, że nowy rozkład jazdy oznacza m.in. nowe połączenia krajowe, lepsze czasy przejazdu oraz pojazdy Flirt 3 i PesaDART na kolejnych relacjach. Zmiany zaczną obowiązywać od 11 grudnia.

Jak poinformował prezes, nowoczesne pojazdy PKP Intercity od grudnia pojadą w nowych relacjach. Pociągi Flirt 3 będą kursowały na trasach: Warszawa - Kraków przez Tomaszów Mazowiecki (IC Korczak), Kraków - Gdynia przez Łódź (IC Sukiennice), czy Katowice - Szczecin (IC Portowiec). Wydłużone zostaną również połączenia obsługiwane przez pojazdy PesaDART. Najnowsze pociągi od bydgoskiej Pesy pojadą z Jeleniej Góry do Warszawy (IC Asnyk), a nie jak dotychczas tylko do Łodzi. Natomiast jedna para pociągów obecnie jeżdżąca na odcinku Lublin - Katowice, pojedzie dalej do Bielska-Białej (IC Pilecki, a w weekendy IC Inka).

Od grudnia pasażerowie będą mieli także do dyspozycji więcej połączeń ekonomicznych, obsługiwanych pociągami kategorii TLK. Według PKP IC, zyskają m.in. mieszkańcy Pomorza Środkowego (Kołobrzeg, Koszalin i Słupsk), którzy pojadą bezpośrednim pociągiem TLK Pobrzeże do Krakowa przez Warszawę. Kolejną nowością będzie TLK Kociewie - skład kursujący z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę. Natomiast Szczecin będzie miał dwa nowe całoroczne połączenia z Wrocławiem przez Zieloną Górę (TLK Swarożyc i TLK Światowid). Dodatkowo do rozkładu powróci codzienny, całoroczny nocny pociąg z Trójmiasta do Zakopanego, z grupami wagonów do Przemyśla, Krynicy Zdroju i Zagórza (TLK Karpaty), poinformowali także przedstawiciele spółki.

PKP Intercity wprowadzi również m.in. zmianę kategorii dla trzech pociągów międzynarodowych (Praha, Porta Moravica i Varsovia) z Express InterCity na InterCity. Standard składów zostanie zachowany, ale dzięki tej zmianie pasażerowie zyskają możliwość niedrogiej, szybkiej i komfortowej podróży, m.in. pomiędzy dwoma największymi aglomeracjami kraju - Katowicami i Warszawą.

W okresie wiosenno-letnim PKP Intercity uruchomi nowe międzynarodowe połączenie IC Cracovia relacji Kraków - Praga. Skład pojedzie przez Ostrawę, Ołomuniec i Pardubice. Natomiast pasażerowie planujący podróże po Polsce będą mieli do dyspozycji więcej połączeń bezpośrednich do Kołobrzegu (z Rzeszowa, Częstochowy oraz Białegostoku) i na Półwysep Helski (z Katowic, Opola, Łodzi i Bydgoszczy).

W wakacyjne weekendy m.in. podróżni z Łodzi i Warszawy zyskają bezpośrednie połączenie z Mazurami - na trasie Łódź - Giżycko kursować będzie skład TLK Niegocin.

Dzięki zakończeniu przez zarządcę infrastruktury prac modernizacyjnych na niektórych odcinkach oraz wprowadzeniu szybszego taboru, w nowym rozkładzie jazdy skróceniu ulegną czasy przejazdów na kilku popularnych trasach. Z Warszawy do Wrocławia przez Łódź i Kalisz podróż pojazdami PesaDART będzie trwała o około o 30 minut krócej. Nawet o ponad 30 minut skróci się również czas przejazdu na trasie Przemyśl - Kraków, a pociąg EIP, choć zyska dodatkowy przystanek w Bochni, trasę między stolicą Małopolski a Rzeszowem pokona w przeciągu 1 godziny i 42 minut. Dodatkowo, krócej o blisko 30 minut pojadą składy kategorii IC oraz TLK na trasie Warszawa - Trójmiasto przez Iławę. Oznacza to, że pociągiem IC Neptun pasażerowie pokonają tę trasę w niecałe 3 godziny, natomiast składami TLK tylko 30 minut dłużej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)