Na całej trasie z Warszawy, przez Siedlce, aż do granicy w Terespolu pojedziemy z prędkością 160 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły z Trakcją PRKiI umowę na prace remontowe za ponad 417 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpień 2020 roku.
"Inwestycja obejmuje głównie modernizację i przebudowę trzech stacji w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu oraz przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. Modernizacja stacji obejmie urządzenia sterowania ruchem kolejowym i system telekomunikacji" - czytamy w komunikacie PKP PLK.
Nowe Lokalne Centrum Sterowania Terespol, wyposażone w komputerowe urządzenia, ma zagwarantować bezpieczną i sprawną jazdę pociągów. Wymienionych zostanie m.in. 113 rozjazdów. Przebudowana będzie też sieć trakcyjna oraz tory. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Za remont i modernizację będzie odpowiadać jedna z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego w Polsce, specjalizująca się w pracach na kolei - Trakcja PRKiI. Z umowy zawartej z PKP PLK wynika, że netto otrzyma w zamian 417 mln zł.
- Dzisiejsza umowa to kolejny przykład sprawnego realizowania Krajowego Programu Kolejowego. Już niedługo na całej trasie z Warszawy, przez Siedlce, aż do granicy w Terespolu pojedziemy z prędkością 160 km/h. Skróci się czas przejazdu i zwiększy komfort obsługi pasażerów na ostatnim odcinku tej trasy - komentuje podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel.
Projekt finansowany jest częściowo z pieniędzy unijnych. Koszt zadania to dokładnie 417 mln 593 tys. 693,56 zł. Dofinansowanie unijne wynosi 354 mln 929 tys. 166,48 zł.