PKP PLK zapłacą 41 mln zł na rzecz konsorcjum, którego liderem jest Trakcja, a jednym z partnerów ZUE, tytułem ugody, pokrycia kosztów prac w wydłużonym czasie oraz za roboty dodatkowe - podała Trakcja.
_ - Trakcja działając jako lider konsorcjum (...) prowadziła negocjacje i zawarła ugodę przedsądową z zamawiającym, na mocy której zamawiający zobowiązał się do zapłaty na rzecz Konsorcjum kwoty 15.740.228,58 zł _ - czytamy w komunikacie.
Dodatkowo, niezależnie od zawartej ugody, zamawiający zobowiązał się zapłacić na rzecz Konsorcjum kwotę 7.259.771,42 zł z tytułu pokrycia kosztów wykonywania kontraktu w wydłużonym czasie.
_ - W ramach rozliczenia końcowego kontraktu, w związku z wynagrodzeniem za roboty wykonane w poprzednich okresach w trakcie trwania kontraktu, inżynier kontraktu uznał kwotę 17.997.919,06 zł brutto, którą zamawiający zobowiązał się zapłacić na rzecz konsorcjum _ - napisano.
W skład konsorcjum wchodziła Trakcja (lider) oraz partnerzy: ZUE, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, syndyk masy upadłościowej Eiffage Construction Ceska Republika, Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu.
O zawarciu ugody i przybliżonej wysokości rozliczeń PAP informował w środę. Konsorcjum, którego liderem jest Trakcja, a ZUE jednym z sześciu początkowych partnerów, realizowało na podstawie umowy z PKP PLK z 31 maja 2010 r. roboty budowlane na obszarze LCS Działdowo. Wartość kontraktu wynosiła 953 mln zł brutto. Prace ukończono 24 października 2013 r.
W czerwcu 2013 r. konsorcjum wystawiło notę obciążeniową w wysokości 95,3 mln zł tytułem nałożenia na zamawiającego kary umownej należnej w związku z niedotrzymaniem przez zamawiającego kontraktowego terminu udostępnienia placu budowy i jednocześnie zawezwało PKP PLK do próby ugodowej.