"Na odcinku Jaroszowiec Olkuski - Charsznica, PLK wymienią min. 20 km torów oraz sieć trakcyjną, a także przebudują 22 obiekty (mosty i przepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów dwukrotnie, miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na 6 przejazdach kolejowo-drogowych, min. w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice, Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PLK usprawni przejazd pociągów towarowych" - czytamy w komunikacie.
Podróżni zyskają też wygodniejsza obsługę na stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowy obiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie, podano również.
"PLK konsekwentnie realizują inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego na trasie z Małopolski na Śląsk liną nr 62 z Tunelu do Sosnowca. Finansowanie zapewnia budżet państwa, w ramach zadania: 'Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel - Bukowno - Sosnowiec'. Realizacje pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa na trasach kolejowych. Przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych. W 2017 r. zakończono prace na odcinku Bukowno - Sławków. Obecnie realizacja przebiega na odcinku Olkusz - Bukowno. Wartość prac realizowanych w latach 2016 - 2018, to ok. 40 mln zł" - przypomina PKP PLK.