Po podpisaniu umowy na modernizację linii kolejowej Rail Baltica na odcinku Sadowne-Czyżew, za 521 mln zł netto, wartość umów zawartych w tym roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) z wykonawcami przekroczyła 10 mld zł, poinformował wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel. Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel zapowiedział, że realnym celem na pozostałą część roku jest zakontraktowanie prac na dalszych 10 mld zł.
"Kontrakt o wartości 521 mln zł [netto] stanowi przekroczenie bariery 10 mld zł podpisanych umów w tym roku. Można powiedzieć, że zapowiedź ze stycznia, że do połowy roku ją przekroczymy się spełniła" - powiedział Bittel podczas konferencji prasowej.
"Zdecydowana większość z tych umów będzie realizowana w systemie buduj, co oznacza, że mamy projekty i będziemy od razu realizować budowę. Ten plan, który mieliśmy, że podpiszemy do końca roku kontrakty o wartości 20 mld zł jest jak najbardziej realny i jest z wyprzedzeniem realizowany" - dodał Merchel.
PKP PLK podpisały dziś z PUT Intercor umowę na modernizację odcinka Sadowne-Czyżew, leżącego na trasie tzw. Rail Baltica i stanowiącego część połączenia z Warszawy do Białegostoku. Wartość umowy to 641 mln zł brutto. Odcinek ma długość ok. 35 km. Prace będą prowadzone w latach 2017-2019.
Do tej pory PKP PLK zakończyły pomiędzy Warszawą i Białymstokiem prace na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz - Sadowne. Obecnie przygotowują projekt dla ostatniego odcinka od Czyżewa do Białegostoku. Jego wykonawcę chcą wybrać w przyszłym roku.