"Podpisane umowy na projektowanie to ważny krok ku lepszej kolei na Pomorzu. W 2020 r. będziemy mogli rozpocząć modernizację, a to oznacza zwiększenie możliwości linii między Gdynią, Lęborkiem a Słupskiem na koniec 2023 r." - powiedział prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, cytowany w komunikacie.
Wykonanie projektów pozwoli na realizację przedsięwzięcia, budowę 5 nowych przystanków i przebudowę 22 stacji i przystanków. Dla podróżnych oznacza to wygodny dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Nowe przystanki, o roboczych nazwach to: Reda Buczka (Gniewkowska), Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice.
"Modernizacja obejmie ponad 100 km linii między Gdynią Chylonią a Słupskiem. Lepsze możliwości podróży i przewozu towarów zapewni dobudowa nowych torów. Będą dwa dodatkowe tory dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Rumia - Wejherowo oraz jeden dodatkowy tor (linia dwutorowa) na odcinkach: Gdynia Chylonia - Rumia, Wejherowo - Lębork i Lębork - Słupsk. Dzięki poprawie przepustowości nadmorskiej linii, przewoźnicy będą mogli uruchamiać więcej pociągów pasażerskich i towarowych" - czytamy dalej.