Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Plast-Box z wyższą sprzedażą, ale niższym zyskiem

0
Podziel się:

Polska spółka należy do najnowocześniejszych producentów twardych opakowań z tworzyw sztucznych w Europie.

Plast-Box z wyższą sprzedażą, ale niższym zyskiem
(Plast-Box)

Polska firma Plast-Box, kojarzona głównie z produkcją wiader, zarobiła w 2016 roku 8,58 mln zł. To wynik o kilka procent gorszy niż rok wcześniej, choć w tym czasie sprzedaż wzrosła o 10 proc.

Polski producent opakowań z tworzyw sztucznych ma za sobą dobry rok pod względem sprzedaży. Przychody grupy Plast-Box wzrosły ze 140 mln zł do 153 mln zł. To oznacza poprawę wyników sprzedażowych o prawie 10 proc.

Gorzej wygląda sytuacja producenta pod względem wypracowanych zysków, które w 2016 roku były niższe niż rok wcześniej o 6,2 proc. Spadły o prawie 600 tys. zł do poziomu 8,58 mln zł.

M.in. w reakcji na najnowsze wyniki finansowe akcje spółki, które od 2004 roku notowane są na warszawskiej giełdzie, tracą na wartości. Przed południem strata dochodziła nawet do 4 proc., choć z czasem część strat została zniwelowana.

Do Plast-Box należy kilka podmiotów. Wyniki spółki-matki okazują się lepsze niż całej grupy. Jednostkowe przychody ze sprzedaży po 12 miesiącach 2016 osiągnęły wartość 135,6 mln zł i były wyższe o 11,4 proc. niż w 2015. Przy tym poziomie przychodów słupska spółka podniosła wartość EBITDA o 12,7 proc. do 15,1 mln zł, jednocześnie zwiększając zysk netto o 27,2 proc. do 6,6 mln zł.

Na uwagę zasługuje rozwój ukraińskiej części biznesu. Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 225,5 mln hrywien przychodów ze sprzedaży, 36,6 mln EBITDA oraz 17,6 mln hrywien zysku netto.

- Poprawa sytuacji makroekonomicznej na Ukrainie sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w tym kraju - stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu. - W 2016 roku spółka córka osiągnęła wyrażony w hrywnach 19,3 proc. wzrost sprzedaży.

Plast-Box należy do najnowocześniejszych producentów twardych opakowań z tworzyw sztucznych w Europie. Podstawowy asortyment produkcji stanowią zaawansowane technologicznie wiadra, których sprzedaż w 2016 roku odpowiadała za 81,4 proc. przychodów grupy.

Produkty Plast-Box są eksportowane do większości krajów Unii Europejskiej w tym między innymi do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Skandynawii oraz na Wschód - głównie na Ukrainę i do Rosji. W 2016 roku eksport stanowił 58,4 proc. całkowitej sprzedaży grupy.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)