Polska firma Plast-Box, kojarzona głównie z produkcją wiader, zarobiła w 2016 roku 8,58 mln zł. To wynik o kilka procent gorszy niż rok wcześniej, choć w tym czasie sprzedaż wzrosła o 10 proc.
Polski producent opakowań z tworzyw sztucznych ma za sobą dobry rok pod względem sprzedaży. Przychody grupy Plast-Box wzrosły ze 140 mln zł do 153 mln zł. To oznacza poprawę wyników sprzedażowych o prawie 10 proc.
Gorzej wygląda sytuacja producenta pod względem wypracowanych zysków, które w 2016 roku były niższe niż rok wcześniej o 6,2 proc. Spadły o prawie 600 tys. zł do poziomu 8,58 mln zł.
M.in. w reakcji na najnowsze wyniki finansowe akcje spółki, które od 2004 roku notowane są na warszawskiej giełdzie, tracą na wartości. Przed południem strata dochodziła nawet do 4 proc., choć z czasem część strat została zniwelowana.
Obserwuj bieżące notowania akcji spółki Plast-Box src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1490083200&de=1490112900&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PLX&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Do Plast-Box należy kilka podmiotów. Wyniki spółki-matki okazują się lepsze niż całej grupy. Jednostkowe przychody ze sprzedaży po 12 miesiącach 2016 osiągnęły wartość 135,6 mln zł i były wyższe o 11,4 proc. niż w 2015. Przy tym poziomie przychodów słupska spółka podniosła wartość EBITDA o 12,7 proc. do 15,1 mln zł, jednocześnie zwiększając zysk netto o 27,2 proc. do 6,6 mln zł.
Na uwagę zasługuje rozwój ukraińskiej części biznesu. Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 225,5 mln hrywien przychodów ze sprzedaży, 36,6 mln EBITDA oraz 17,6 mln hrywien zysku netto.
- Poprawa sytuacji makroekonomicznej na Ukrainie sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w tym kraju - stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu. - W 2016 roku spółka córka osiągnęła wyrażony w hrywnach 19,3 proc. wzrost sprzedaży.
Plast-Box należy do najnowocześniejszych producentów twardych opakowań z tworzyw sztucznych w Europie. Podstawowy asortyment produkcji stanowią zaawansowane technologicznie wiadra, których sprzedaż w 2016 roku odpowiadała za 81,4 proc. przychodów grupy.
Produkty Plast-Box są eksportowane do większości krajów Unii Europejskiej w tym między innymi do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Skandynawii oraz na Wschód - głównie na Ukrainę i do Rosji. W 2016 roku eksport stanowił 58,4 proc. całkowitej sprzedaży grupy.