Udział transakcji zbliżeniowych we wszystkich płatnościach dokonanych kartami z logo MasterCard lub Maestro osiągnął 51% na koniec III kwartału br., podała spółka.
,,Transakcje zbliżeniowe, które pojawiły się na polskim rynku stosunkowo niedawno, bo w 2008 r., szybko stały się standardem. Tak świetne wyniki możemy zawdzięczać jedynie otwartym na technologiczne nowinki Polakom, którzy zaufali wygodnym i bezpiecznym płatnościom zbliżeniowym. Rosnące zapotrzebowanie na najnowsze rozwiązania z zakresu płatności mobilnych i online, jakie obserwujemy, wskazuje, że Polacy są też gotowi pójść o krok dalej, aby już wkrótce znaleźć się w awangardzie użytkowników korzystających z rozwiązań płatniczych kolejnej generacji" - powiedział dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe Bartosz Ciołkowski.
Liczba kart zbliżeniowych MasterCard aktywnie używanych przez Polaków wzrosła o 35% w skali roku, a aż o 89% zwiększyła się liczba przeprowadzanych nimi płatności zbliżeniowych.
Łączna wartość transakcji dokonanych kartami zbliżeniowymi MasterCard w Polsce wzrosła o 91% rok do roku, a średnia wartość pojedynczej transakcji wyniosła ok. 35 złotych (8,92 USD) na koniec III kw. 2015 r.
MasterCard podał, że Polska pozostaje w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój i popularność tej bezpiecznej i wygodnej formy płatności bezgotówkowych. Spośród innych europejskich krajów wyprzedzają nas jedynie Czechy, gdzie odsetek transakcji zbliżeniowych z wykorzystaniem kart MasterCard wyniósł w III kwartale 2015 r. aż 72%. Inne kraje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w których płatności zbliżeniowe cieszą się rosnącą popularnością, to Węgry i Słowacja, w których co trzecia transakcja jest bezstykowa.
W segmencie płatności kartowych MasterCard angażuje się nie tylko w popularyzację transakcji zbliżeniowych, ale też usługi ,,Płać kartą i wypłacaj" (ang. cashback), dzięki której przy płaceniu za zakupy kartą można wypłacić z kasy sklepu gotówkę o wartości do 300 zł. Według najnowszych danych NBP z września br. już ok. 85 tys. punktów handlowych i usługowych w Polsce daje możliwość skorzystania z cashback, co oznacza wzrost ich liczby o ponad połowę rok do roku.
W Europie MasterCard prowadzi aktualnie 76 projektów wdrożeniowych zbliżeniowych płatności mobilnych, w tym 16 projektów HCE.
MasterCard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Spółka obsługuje najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.