"Play ma umacniać pozycję jako silny, cyfrowy, działający efektywnie i skoncentrowany na mobile lider rynku telekomunikacyjnego z ofertą dla klientów indywidualnych, rodzin i małego biznesu. Zamierzamy aktywnie działać w kierunku implementacji 5G poprzez roll out sieci i usługi TV. Uważamy, że w obliczu 5G mobilna konwergencja zbuduje większą wartość dla klientów niż światłowód" - powiedział Harion na spotkaniu z dziennikarzami.
W ramach strategii skoncentrowanej na mobilnej konwergencji operator planuje systematycznie zwiększać przychody z użycia, oferując coraz więcej usług oraz umacniać pozycję beneficjenta rosnącej konsumpcji danych w sieciach mobilnych.
Plan operatora przewiduje także sprzedaż ponad 2 mln urządzeń rocznie, a także awans na 3. miejsce w kraju w zestawieniu największych dostawców internetu (z 5. pozycji aktualnie) dzięki dosprzedaży usług swoim klientom. Prezes podkreślił ambicję Play bycia liderem w rozwiązaniach cyfrowych (poprzez podniesienie efektywności sieci detalicznej i zredukowanie połączeń telef. o 20%, poziom 30% zdalnych utrzymań, 70% samodzielnie obsługujących się klientów postpaid).
Ponadto Play chce zakończyć roaming krajowy w 2022 r., a po programie inwestycji we własną sieć obniżyć wskaźnik capex gotówkowy do przychodów poniżej 10% od 2021 r.
Play może uruchomić soft launch swojej platformy telewizyjnej przed świętami. Usługa na bazie aktualnej Play Now, ma być dostępna poza obecną bazą klientów operatora i dawać dostęp do największych serwisów OTT, w tym Netflix, HBO Go i Showmax.
Play ma się koncentrować na mobile, ale może rozważyć odpłatne korzystanie z infrastruktury światłowodowej innych operatorów. Harion wskazał, że ;prowadzone są rozmowy na ten temat z największymi dostawcami. W kwestii implementacji 5G prezes Play również uwzględnił możliwość współdzielenia sieci z innymi operatorami.
Strategia operatora obejmuje również działania na rzecz cyfryzacji biznesu operatora w tym rozwój inicjatyw cyfrowych w zakresie obsługi i utrzymania klienta, podpis elektroniczny w większości sieci detalicznej Play, e-płatności jako domyślną opcji przy podpisywaniu umowy, marketing w real-time, wdrażanie rozwiązań big data, machine learning, automatyzację procesów (trwa pilotaż), a także chatboty.
Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.