W tym roku chce postawić tysiąc nadajników, a do 2020 roku zamierza mieć w pełni niezależną sieć, obejmującą cały kraj.
- Lider rynkowy powinien mieć własną, niezależną sieć i to cel naszego programu inwestycyjnego zapowiedzianego do 2020 roku. W 2017 roku wybudowaliśmy 697 nadajników. Pokrycie populacji to aktualnie 93,5 proc. W tym roku planujemy zrealizować ponad 1 000 punktów - zapowiada Bang-Jensen, prezes Play.
Kilkaset nowych nadajników z ostatnich kilkunastu miesięcy to pierwszy etap z zaplanowanego na 3 lata procesu inwestycyjnego, dzięki któremu w 2020 roku operator chce mieć własną, niezależną sieć, obejmującą cały kraj.
Obecnie sieć największego w Polsce operatora liczy 5 746 nadajników, dla których wsparciem są umowy na korzystanie z roamingu krajowego zawarte z trzema pozostałymi operatorami. Zdecydowana większość nadajników (5 650) obsługuje technologię LTE.
Około 75 proc. budowanych stacji to wysokie, kilkudziesięciometrowe obiekty wieżowe. Operator inwestuje w rozwój sieci zarówno w miastach, jak i terenach wiejskich, co ma na celu zwiększenie zasięgu również w ujęciu terytorialnym, aby osiągnąć do 2020 roku poziom porównywalny z pozostałymi graczami na rynku. Zasięg Play docelowo ma obejmować 99,5 proc. populacji naszego kraju i ponad 98 proc. powierzchni Polski.
- Dynamicznie rozszerzamy własną sieć, bo chcemy być przygotowani na coraz większe oczekiwania naszych klientów. W ciągu ostatnich kilku lat zużycie internetu na smartfonach wzrosło 40 razy i ciągle rośnie - komentuje prezes Play.
Sieć budowana jest głównie w oparciu o własną infrastrukturę, ale operator współpracuje w tym zakresie z innymi graczami. 590 nadajników korzysta z infrastruktury innych graczy, a w tym samym czasie Play udostępnia 290 swoich obiektów konkurentom.
W sieci Play aktywnych jest blisko 15 mln kart SIM. Tym samym pod koniec ubiegłego roku operator wyprzedził dotychczasowego lidera - Orange, który teraz ma o około 500 tys. mniej kart. Co ciekawe, zmiana na pozycji numer jeden nastąpiła niemal dokładnie dekadę po wejściu Play na polski rynek.
W pierwszym roku Play zdołał pozyskać około 500 tys. klientów. Po pięciu latach dotarł do blisko 10 mln, by teraz z wynikiem wyższym o kolejne 5 mln stanąć na czele rankingu. Szacuje się, że ma udział w rynku na poziomie 28,5 proc.