"W związku z tym, że premiera naszej najnowszej gry - 'Agony' nie spełniła wysokich oczekiwań zarówno graczy, jak i inwestorów, postanowiliśmy przedstawić nasze plany na kolejne miesiące. Obecnie cały zespół aktywnie pracuje nad aktualizacjami do 'Agony', które planujemy wypuszczać dwa razy w tygodniu, aż do czasu gdy większość graczy będzie zadowolona z jakości" - czytamy w informacji twórcy i wydawcy gry 'Agony' - Madmind Studio, przekazanej przez PlayWay.
Kolejnym etapem poprawy opinii graczy oraz recenzji "Agony" będzie wydanie nowej wersji gry, nieocenzurowanej - "Agony Unrated".
"Gra zostanie wydana za około trzy miesiące od tej chwili i zawierać będzie wszystkie poprawki z wersji podstawowej. 'Agony Unrated' zostanie w całości stworzone i opublikowane przez Madmind Studio, bez współpracy z wydawcami" - czytamy dalej.
Gra zostanie wydana na platformie Steam (w formie osobnej, nowej aplikacji, lub w formie dodatku DLC do 'Agony'), podano także.
"Liczymy, że dzięki temu gra zostanie oceniona przez media wyżej niż oryginał, oraz że spotka się z o wiele bardziej pozytywnym przyjęciem przez graczy" - napisano w materiale.
Główne zarzuty graczy oraz recenzentów do "Agony" dotyczą nietypowych rozwiązań gameplayowych oraz "nudnej" rozgrywki, wskazano.
"'Agony' w początkowych założeniach miało być małą produkcją, przewidzianą na około 5 godzin rozgrywki. Chcąc lepiej dopasować się do gracza konsolowego wydłużyliśmy tryb fabularny z 5 do 10 godzin. Poskutkowało to sztucznym wydłużeniem rozgrywki, w postaci dodatkowych łamigłówek, trudnych zadań i źle wytłumaczonych mechanik gameplayowych. Dodatkowym czynnikiem okazało się być powierzenie game designu gry, najbardziej doświadczonej osobie w zespole Madmind Studio, oraz całkowite jej zaufanie - czego dziś żałujemy" - czytamy dalej.
Madmind Studio, jako niewielki zespół, miał problemy z wypełnieniem tak dużej gry, odpowiednią, interesującą zawartością, która zaskakiwałaby graczy na każdym kroku, stwierdzono także.
"Sugerując się opiniami graczy o demie Kickstarterowym, oraz komentarzami pod opublikowanymi przez nas filmikami z gameplayem (około 45 minut gry), wierzyliśmy, że obrany przez nas kierunek był słuszny, ignorując feedback zespołów testerskich, do których mieliśmy zapewniony dostęp dzięki PlayWay S.A., który dodatkowo wyraźnie sygnalizował nam, że powinniśmy wprowadzić zmiany gameplayowe, oraz przemyśleć datę wydania gry. Madmind Studio podjęło jednak decyzję o nieprzekładaniu daty premiery, wierząc że gra zostanie dobrze przyjęta przez docelową grupę graczy. Osoba odpowiedzialna za game design Agony nie jest już członkiem zespołu Madmind" - napisano dalej.
Madmind Studio skupia się teraz na poprawie rozgrywki w "Agony", dostosowując grę do oczekiwań rynku.
"'Agony Unrated' będzie pierwszym krokiem w tym kierunku. Dziś wiemy jakie błędy popełniliśmy podczas produkcji i mamy nadzieję, że kolejne lata pozwolą nam stworzyć następne gry z gatunku horror, tym razem jednak takie, jakich od początku oczekiwali nasi fani" - podsumowano w materiale.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.