Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PMR: Rynek HoReCa w Polsce wzrośnie o 5,7% r/r do 28,2 mld zł w 2017 r.

0
Podziel się:
PMR: Rynek HoReCa w Polsce wzrośnie o 5,7% r/r do 28,2 mld zł w 2017 r.

Rynek HoReCa wzrośnie w tym roku o 5,7% r/r do 28,2 mld zł po tym, jak w ub.r. jego wartość zwiększyła się o 7,1% r/r do 26,7 mld zł, wynika z raportu PMR "Rynek HoReCa w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022".

"Ponad połowa Polaków korzysta z usług gastronomicznych i widać rosnący trend nie tylko w liczbie samych klientów rynku HoReCa, ale także w zwiększającej się częstotliwości odwiedzin. Ubiegły rok był bardzo dobrym okresem dla konsumpcji oraz gastronomii. Polacy chętnie odwiedzają zarówno placówki najbardziej znanych sieci (jak największych McDonald's, KFC)
, jak i lokale niezależne: modne food trucki, bary i restauracje slow-food, czy o wąskiej specjalizacji jak wegańskie, wybrane dania kuchni świata" - czytamy w komunikacie, poświęconym raportowi.

Jedną z największych przeszkód, z jakimi rynek musiał się mierzyć w ciągu ostatnich kilku lat, była niska dodatnia dynamika liczby konsumentów i wartości paragonów. Sporym wyzwaniem była także zmiana przyzwyczajeń i większe wymagania odnośnie oferty restauracyjnej spełniającej potrzeby klientów na diecie. Ten ostatni czynnik jest coraz bardziej zauważalny w związku z rosnącą świadomością społeczeństwa w kwestii zdrowego stylu życia. Jak pokazuje badanie PMR, 13% Polaków przyznało się do stosowania określonej diety. Osoby na diecie to w zdecydowanej większości (68%) osoby będące na diecie zdrowotnej, czy leczniczej. Dieta typowo odchudzająca stosowana jest przez 16% badanych. Diety wykluczające określone składniki (jak weganizm, wegetarianizm, diety bezlaktozowe, bezglutenowe, itp.) stanowią razem 9% deklaracji, podano również.

"Inną przeszkodą, z jaką obecnie mierzy się rynek są nie tylko rosnące koszty zatrudnienia, ale także skokowy wzrost bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników. Spadająca liczba osób bezrobotnych oraz wzrost płac w wielu sektorach handlu sprawił, że gastronomia musi się mierzyć z problemem zwiększającej potrzeby profesjonalizacji zawodu kelnera czy barmana" - czytamy dalej.

Dużym wyzwaniem dla rynku HoReCa jest także szybko rosnąca liczba sklepów convenience z ofertą gastronomiczną, kącików gastronomicznych na stacji paliw czy oferty kanapek i ciepłych napojów w piekarniach czy cukierniach. Jak pokazują nasze badania, połowa Polaków korzystała z takiej formy zakupów produktów gastronomicznych, co jest wartością zbliżoną z ogólnym odsetkiem korzystających z gastronomii, podano także.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)