Szacunkowa wartość rynku usług telekomunikacyjnych dla firm, który uwzględnia również wpływy na rynku hurtowym, wyniosła w ubiegłym roku ok. 15 mld zł, wynika z raportu PMR "Usługi telekomunikacyjne dla segmentu biznesowego i operatorskiego w Polsce 2015".
"W praktyce od kilku lat rynek topnieje. Nasycenie usługami jest na relatywnie wysokim poziomie, a wzrost organiczny spowodowany napływem start-upów ograniczony. W efekcie na sile przybiera rywalizacja między dostawcami i rośnie presja na obniżki cen" - czytamy w komunikacie.
W ubiegłym roku do poziomu 2,5 mln spadła liczba usług telefonii stacjonarnej, których abonentami były firmy, a dostawcy, obok stacjonarnych usług głosowych, proponują swoim klientom usługi dodatkowe. Wyniki badania PMR wśród dużych przedsiębiorstw pokazują, że w tym segmencie firm jest popyt na dodatkowe rozwiązania telekomunikacyjne.
"Najpopularniejszą telekomunikacyjną usługą dodaną jest przekierowywanie połączeń, z czego korzysta 60% dużych firm. W dalszej kolejności wśród relatywnie często występujących usług znajdują się telekonferencje i poczta głosowa. Rozwiązania tego typu są obecne w ok. 40% przedsiębiorstw" - czytamy w komunikacie.
Przedsiębiorstwa o niższym poziomie zatrudnienia są bardziej podatne na ewentualne zmiany i migrację w kierunku telefonii mobilnej, podano także.