"W najintensywniejszym tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie paczek było aż o 81% więcej niż średnio w pozostałych tygodniach 2017 roku. Oprócz przesyłek kurierskich szczególnym zainteresowaniem cieszyły się przesyłki nadawane w ramach Pakietu Polecony e -commerce. Poczta Polska odnotowała także rekordowe wolumeny przesyłek nadanych poza granicami naszego kraju. Szczególną dynamikę wzrostu zaobserwowano w przypadku przesyłek nadawanych w Chinach" - czytamy w komunikacie.
Coraz większą popularność zyskuje usługa click&collect, dzięki której klienci mogą odebrać zamówioną paczkę w punktach odbioru, wśród których znajdują się placówki pocztowe, stacje paliw Orlen, kioski i saloniki RUCH-u, a także sklepy Żabka oraz Freshmarket, dodano.
"Docelowo sieć click&collect Poczty Polskiej, już teraz największa w Polsce, powiększy się do ponad 11 tys. punktów odbioru" - czytamy dalej.
Przygotowania do obsługi szczytu świątecznego Poczta Polska rozpoczęła niezwłocznie po podsumowaniu 2016 roku, czyli na początku 2017 roku. W październiku uruchomiono Centrum Monitoringu, którego głównym zadaniem była całodobowa koordynacja prac 14 pocztowych sortowni (WER), dodano.
"Dodatkowo spółka zatrudniła ponad 1500 osób, w obsłudze przesyłek w placówkach i sortowniach pocztowych pomagało także blisko 200 pracowników administracji" - podkreślono w komunikacie.