Poczta Polska przewiduje, że jej usługi kurierskie będą dalej zyskiwać, pomimo bardzo silnej konkurencji na rynku, a wzrost rynku kuriersko-paczkowy w Polsce może przekroczyć 12% rocznie do 2018 r., poinformował członek zarządu Poczty Grzegorz Kurdziel.
"Szacujemy dalszy wzrost naszych usług kurierskich pomimo bardzo silnej konkurencji. Naszym zdaniem wzrost rynku kuriersko-paczkowego w Polsce do 2018 r. może przekroczyć 12% rocznie" - powiedział Kurdziel, cytowany w komunikacie.
Operator dostarczył w I kwartale 2016 roku blisko 12 mln paczek kurierskich Pocztex, co oznacza wzrost o ponad 20% r/r, podano także.
"Wzrost liczby paczek o ponad 20% w I kwartale br. w porównaniu z I kwartałem 2015 r. to wynik m.in. nowym umów z dużymi nadawcami. Są wśród nich sieci handlowe, które rozwijają handel on-line i wybierają Pocztę Polską do obsługi zamówień lub do zasilania na bieżąco magazynów firmowych" - czytamy w komunikacie.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.