Poczta Polska obsługuje miesięcznie ponad 6 mln paczek i przesyłek z Allegro (rocznie ponad 70 mln sztuk), co stanowi 60% paczek i przesyłek trafiających do klientów platformy, podał operator.
"Poczta Polska w e-commerce w Polsce rośnie jednak szybciej, bo przy swojej ogromnej skali działania to ponad 20% r/r. W tym roku z obszaru paczkowo-kurierskiego wygenerujemy znacznie ponad 80 mln zł więcej niż w zeszłym roku" - powiedział dyrektor zarządzający w segmencie klienta biznesowego Sławomir Żurawski, cytowany w komunikacie.
Z raportu Poczty Polskiej wynika także, że przesyłki kurierskie wybiera ok. 30% proc klientów.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca br. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.