Warszawa, 22.11.2016 (ISBnews) - Poczta Polska otrzymała ostatnią partię tj. 10 tysięcy tabletów wykorzystywanych do świadczenia usługi elektronicznego potwierdzania odbioru (EPO) w ramach obsługi polskiego wymiaru sprawiedliwości. W ramach świadczenia obsługi na rzecz polskiego sądownictwa pracownicy Poczty Polskiej będę wykorzystywać łącznie ponad 20 tysięcy tabletów oraz 9 000 signature padów.
Tablety sukcesywnie są przekazywane do placówek pocztowych na terenie całego kraju. W tym samym czasie odbywają się szkolenia pracowników Poczty z obsługi nowych urządzeń.
PP przypomniała, że zgodnie z podpisaną umową na obsługę korespondencji sądowej od 1 marca 2016 r. świadczy usługę elektronicznego potwierdzania odbioru z wykorzystaniem tabletów oraz aplikacji "Mobilny Listonosz" na obszarze obejmującym 76% PNA (pocztowych numerów adresowych). W ramach drugiego etapu wdrożenia EPO usługą obejmowane są sukcesywnie kolejne obszary kraju.
"Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług, co znacząco zwiększy jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim" - czytamy w komunikacie.
Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli narodowego operatora cyfrowego.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.