"W pierwszej połowie 2018 r. w placówkach pocztowych klienci nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet. Najchętniej kupowane są tygodniki, które stanowią prawie 50% wolumenu. Dziennik codzienny wybiera co piąty klient zainteresowany zakupem gazet. Bliskość placówek pocztowych oraz szeroka gama prasy sprzyjają decyzjom wyboru placówki jako miejsca zakupu" - czytamy w komunikacie.
Obecnie w Poczcie Polskiej działa kilkaset samoobsługowych stref handlu umieszczonych w salach obsługi klientów. Strefy funkcjonują w punktach, które mają największy potencjał sprzedażowy. Wielkość stref w danej lokalizacji uzależniona jest od wolnej powierzchni w placówce, jednak każda z nich posiada pełną gamę asortymentową, podano również.
"Obserwujemy zmiany zachodzące na rynku i się do nich dostosowujemy. Nowa strategia spółki stawia na dynamiczny rozwój firmy, dlatego poszukujemy nowych rozwiązań, nowych źródeł przychodów. Atutem Poczty Polskiej jest sieć placówek, jesteśmy obecni w każdej polskiej gminie. Nasza oferta cieszy się szczególnym zainteresowaniem poza dużymi miastami. Dzięki nam klienci mogą zapoznać się z aktualną prasą czy najciekawszymi wydawnictwami książkowymi" - powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel, cytowany w materiale.
Poczta Polska stawiając na dynamiczny rozwój działalności handlowej, systematycznie wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę. Wpływy z tej działalności będą w perspektywie kilku lat stanowić istotny element całkowitego obrotu Poczty i uzupełnią przychody z usług listowych, paczkowych, logistycznych, cyfrowych i bankowo-ubezpieczeniowych, podsumowano.