"Tegoroczny rekord dzienny zanotowaliśmy 13 listopada, nasi klienci nadali wtedy ponad 500 tys. paczek. W ubiegłym roku tyle przesyłek nadano dopiero w tygodniu przed 'mikołajkami'. To pokazuje, jak bardzo rozwija się rynek e-commerce i jak wielkie wyzwanie przed nami. Zachęcamy klientów, aby nie pozostawiali zakupów internetowych na ostatnią chwilę. Najlepiej jest złożyć zamówienie do połowy grudnia" - powiedział dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej Artur Więckowski, cytowany w komunikacie.
Dynamiczny wzrost liczby przesyłek związany z okresem Świąt Bożego Narodzenia zazwyczaj następuje w ostatnim tygodniu listopada. Poczta Polska w ubiegłym roku dostarczyła 120 mln przesyłek. W tym roku ten rekord zostanie pobity, podano także.
"Liczba przesyłek kurierskich nadanych w październiku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 20%. Najpopularniejsza usługa e-commerce - Pocztex Kurier 48 cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem, liczba tych przesyłek zwiększyła się o ponad 25%" - czytamy dalej.
Poczta Polska wskazuje, że ma największą sieć typu click&collect w kraju. Jej klienci mają obecnie do dyspozycji 10,5 tys. punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski/saloniki RUCH.
W połowie listopada Poczta oddała do użytku nową sortownię w Koszalinie. W tym roku, w ramach budowy nowej architektury logistycznej, spółka uruchomiła nową halę w Olsztynie oraz nową maszynę paczkową w Zabrzu. Dodatkowo - w związku ze szczytem paczkowym - uruchomiono czynne 24h na dobę Centrum Monitoringu, które ma zapewnić ciągłość procesów operacyjnych, podano także.
"Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty przesyłek e-commerce. Inwestycje w nową infrastrukturę to konieczność, jeśli chcemy być wiodącym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Aby tak się stało, dostosowujemy naszą sieć logistyczną nie tylko do opracowania listów, ale przede wszystkim do obsługi paczek i przesyłek paletowych" - powiedział dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych w Poczcie Polskiej Jerzy Garycki, cytowany w komunikacie.
W ramach przygotowań do szczytu przedświątecznego, podobnie jak w poprzednich latach, spółka zatrudnia dodatkowe osoby. Poczta planuje docelowo zatrudnić 1 600 osób do sortowni i transportu. Potrzebni są kierowcy i pracownicy sortowni, którym Poczta oferuje stawki godzinowe 15-25 zł, w zależności od stanowiska i lokalizacji oraz kurierzy otrzymujący wynagrodzenie za doręczone przesyłki.
"W rekrutacji przedświątecznej zgłosiło się już ponad 4 tys. kandydatów, z których dotychczas zatrudniliśmy ponad 600 osób na umowę o pracę i ponad 500 na umowy zlecenia. W ekspresowych rekrutacjach wzięło udział blisko 200 chętnych do pracy. Oferujemy nie tylko pracę na umowy zlecenia, prowadzimy też rekrutacje na stanowiska listonoszy i do sortowni, oferując umowy o pracę" - powiedział Grzegorczyk.
Spółka umacnia pozycję lidera rynku wśród sklepów e-commerce. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. z jej usług korzysta ponad połowa e-sklepów (52%). W sumie z usług Poczty Polskiej i Pocztexu korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora, podsumowano w materiale.