Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska uruchamia pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach

0
Podziel się:
Poczta Polska uruchamia pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach

Warszawa, 24.05.2016 (ISBnews) - Poczta Polska od czerwca br. uruchomi pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach pocztowych na terenie całej Polski, podała Poczta. Finalnie klienci będą mogli zapłacić kartami w 4 700 placówkach Poczty na przełomie lipca i sierpnia br.

W lutym br. Poczta Polska rozstrzygnęła przetarg na obsługę transakcji bezgotówkowych w swoich placówkach. Odpowiednia umowa została podpisana z konsorcjum eService i PKO BP na dzierżawę terminali POS oraz obsługę transakcji kartami płatniczymi. Wstępnie pilotaż był planowany na przełomie marca i kwietnia, a tzw. wdrożenie produkcyjne od 1 czerwca 2016 r.

"W ramach umowy zainstalowanych zostanie 8 500 terminali do obsługi kart płatniczych (POS) w 4 700 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej. Pilotaż obsługi płatności kartami płatniczymi rusza w czerwcu br. w 200 placówkach. Pełne wdrożenie w sieci własnej placówek pocztowych na terenie całej Polski zaplanowane jest na przełomie lipca i sierpnia br." - czytamy w komunikacie.

"To kolejna nowoczesna usługa jaką oferujemy wkrótce po wdrożeniu Mobilnego Listonosza. Zwiększamy zarazem dostępność naszych usług co niewątpliwie wpłynie na wielkość sprzedaży oraz spełniamy oczekiwania klientów w zakresie obsługi płatności bezgotówkowych. Nie mam wątpliwości, że nasi klienci z zadowoleniem odbiorą nową opcję płatności i docenią wygodę, jaką daje możliwość płatności kartą w placówce" - powiedział dyrektor zarządzający sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej Paweł Kopeć, cytowany w komunikacie.

Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty Polskiej będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług, jak:

- akceptacja płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej,

- wypłata gotówki,

- doładowania telefonów komórkowych,

- cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wypłacać w placówce pocztowej pieniądze przy okazji zakupów),

- realizacja voucherów (voucher to unikatowa kombinacja znaków pozwalającą na dokonywanie płatności m.in. w serwisach internetowych, np. za usługi lub dostawy), podała Poczta.

Jak podała wcześniej Poczta, za dostawę i obsługę terminali Poczta zapłaci zwycięskiemu konsorcjum ponad 12,1 mln zł.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)