Poczta Polska zatrudniła od sierpnia br. ponad 130 listonoszy obsługujących wcześniej zlecenia firmy InPost, poinformował rzecznik Zbigniew Baranowski. Spółka oferuje im miejsca pracy tam, gdzie ma największe braki kadrowe w eksploatacji i trudności ze znalezieniem nowych pracowników, dodał.
"Byli podwykonawcy InPost, ze względu na doświadczenie i kompetencje, są realnym wsparciem, umożliwiającym sprawne doręczanie korespondencji. Wolne etaty to wynik nowych wyzwań rynkowymi, które stoją przed Pocztą Polską (odzyskany kontrakt sądowy i nowe zlecenia) oraz zmian na rynku - w ostatnim czasie firmy bardzo zabiegają o pracowników" - wskazał Baranowski, cytowany w komunikacie.
Aktualnie Poczta Polska poszukuje około 800 osób (m.in. listonoszy, pracowników obsługi i doradców klienta, kierowców, pracowników ochrony), głównie w Trójmieście, województwie zachodniopomorskim, lubuskim, wielkopolskim, dolnośląskim, śląskim.
"Nowo zatrudnionym osobom, tak jak pozostałym pracownikom Poczta Polska, gwarantuje pracę w stabilnej firmie wraz ze stałą umową oraz pakietem świadczeń socjalnych. W 2016 r. Poczta Polska po raz pierwszy od ośmiu lat zatrudniła dodatkowo ponad 600 osób na stanowiskach eksploatacyjnych" - podsumował Baranowski.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.