Spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów _ Alma _, zakupi 4 010 905 akcji nowej emisji spółki Vistula&Wólczanka po maksymalnej cenie 5,70 zł za sztukę.
Alma Market i rodzina Kruków zmienili w tym względzie zawarte kilka dni temu porozumienie - początkowo ustalona w nim maksymalna cena akcji wynosiła 5,5 zł.
_ - Zgodnie z treścią zawiadomienia w przedmiotowym porozumieniu uległa wyłącznie podwyższeniu maksymalna cena po której strony porozumienia zobowiązują się i gwarantują, iż obejmą akcje Emitenta serii G. Cena ta została podwyższona do kwoty maksymalnie 5,70 za jedną akcję. Pozostałe zapisy porozumienia pozostały niezmienione _ - głosi komunikat.
Porozumienie zawierało zobowiązanie spółki Alma Market do objęcia i opłacenia w całości wszystkich akcji V&W serii G, które zostaną zaoferowane do objęcia tej spółce, pod warunkiem, że cena oferowanych akcji nie wyższa niż 5,50 zł za jedną akcję.
W maju br. V&W z ówczesnym prezesem Rafałem Bauerem ogłosiła wezwanie do sprzedaży 66% akcji W. Kruk i zapowiadała kolejne akwizycje. Współwłaściciel i prezes jubilerskiej spółki Wojciech Kruk początkowo opierał się wrogiemu przejęciu, później jednak zdecydował o sprzedaży większości posiadanych przez siebie i rodzinę walorów (oprócz ok. 3-proc. pakietu). Następnie za uzyskane z tej transakcji środki (ok. 87 mln zł) zainwestował w zakup 5,05% akcji V&W. W czerwcu wraz z prezesem spółki Alma Market, która posiada 5,88% akcji V&W, Jerzym Mazgajem i - według prasy - w porozumieniu z funduszami doprowadził do zmiany rady nadzorczej odzieżowej spółki.
W efekcie Bauer zrezygnował ze stanowiska, a Kruk i Mazgaj przystąpili do realizacji planów, które przewidują utworzenie silnej grupy marek luksusowych na bazie V&W, posiadającej m.in. sieć Galeria Centrum, należącej do Alma Market sieci delikatesów _ Alma _, sieci salonów jubilerskich _ W. Kruk _ oraz przejmowanej obecnie przez spółkę Mazgaja Paradise Group, która prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry.
Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa Alma Market miała 11,28 mln zł zysku wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 405,19 mln zł wobec 297,92 mln zł