"Dziś oficjalnie uruchomiliśmy przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie części lądowej terminala, na co składa się zwiększenie mocy regazyfikacyjnej w technologii SCV, budowa trzeciego zbiornika i możliwość przeładunku na kolej" - powiedział Jakubowski podczas konferencji prasowej.
"Chcemy, żeby zwiększenie mocy regazyfikacyjnych do 7,5 mld m3 nastąpiło w najkrótszym możliwym czas, planujemy, że do końca 2021 r. terminal osiągnie przepustowość 7,5 mld m3, a trzeci zbiornik i możliwość załadunku na kolej będą gotowe w II kw. 2023 roku" - powiedział prezes.
Założeniem przetargu jest wykonanie wszystkich trzech elementów według modelu zaprojektuj i zbuduj (EPC) przez jednego wykonawcę.
Ogłoszenie zostało już opublikowane. Przetarg odbędzie się w dwóch etapach - prekwalifikacji - do 31 stycznia składanie wniosków, a do końca I kw. ofert wstępnych - i etap negocjacji.
"Spodziewamy się otrzymać oferty ostateczne w listopadzie, a do końca przyszłego roku możliwe jest podpisanie kontraktu" - powiedział Jakubowski.
W osobnym postępowaniu będzie realizowana rozbudowa nadbrzeża, we współpracy z zarządem Portu Szczecin-Świnoujście.
"W ciągu najbliższych kilku tygodni będziemy informować o wydarzeniach związanych z częścią morską" - wskazał Jakubowski.
"Nabrzeże będzie w naszych założeniach miało możliwość obsług mniejszych jednostek, w tym bunkierki. Ten rynek dynamicznie rośnie - jest tutaj duży potencjał" - dodał prezes.
Polskie LNG to spółka zależna Gaz-Systemu, która jest właścicielem i operatorem Terminalu LNG w Świnoujściu, jedynego tej skali obiektu importującego gaz skroplony w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.