Porr Polska Infrastructure (d. Bilfinger Infrastructure) zawarł z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki (powiat puławski). Wartość kontraktu to ok. 608,8 mln zł, podała GDDKiA.
Odcinek ma ok. 20 km długości. Będzie realizowany w trybie "Projektuj i buduj".
"Prace potrwają 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) co oznacza że kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2019 roku, tak jak i z całej trasy pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód" - czytamy dalej.
Tak jak na pozostałych odcinkach S17 pomiędzy Warszawą a węzłem Kurów Zachód, nawierzchnia dwujezdniowej drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie, podała również Dyrekcja.
Droga ekspresowa S17 połączy Warszawę z Hrebennem (granica z Ukrainą) przez Lublin i Zamość.