"Mamy za sobą kolejny rok zwiększania sprzedaży na zagranicznych rynkach. Kontynuujemy wzrosty w regionach, gdzie już zbudowaliśmy silną pozycję, ale także umacniamy się na relatywnie nowych, ale niezwykle ważnych dla nas krajach zachodnioeuropejskich. Duży wpływ na nasz sukces eksportowy ma szerokość i elastyczność naszej oferty, a także proponowanie drzwi zgodnych z najnowszymi trendami i otwartość na niestandardową produkcję. Cały czas prowadzimy też aktywne działania sprzedażowe i pracujemy nad rozszerzeniem sieci dystrybucyjnej. Biorąc pod uwagę, że systematycznie rosną wszystkie nasze kierunki eksportowe, zwiększenie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach grupy z notowanych w ostatnich latach dwudziestu kilku procent do 40% wydaje się realne i w zasięgu ręki" - powiedział wiceprezes i dyrektor zarządzający Łukasz Luto, cytowany w komunikacie.
Na zagranicznych rynkach Porta sprzedaje drzwi zarówno na rynek konsumencki, jak i inwestycyjny, gdzie wymagane są specjalistyczne certyfikaty jakościowe. Takie produkty przeważają wśród drzwi Porta dostarczanych do wschodnich sąsiadów, a także do Wietnamu. Natomiast do państw zachodnioeuropejskich - Anglii, Francji czy Niemiec - polski producent wysyła zazwyczaj drzwi przeznaczone dla odbiorców indywidualnych, podano również.
"Niemcy, Francja i Anglia to dla nas wciąż perspektywiczne kierunki na kolejne lata. Silnie stawiamy także na rozwój sprzedaży na Ukrainie, Białorusi i w krajach bałtyckich, a także na Wietnam, który jeszcze niedawno wydawał się kierunkiem egzotycznym, a obecnie planujemy tam uruchomienie kolejnych salonów - drugiego w Hanoi oraz w Ho Chi Minh. Po doświadczeniach w tym kraju śmielej wchodzimy też na bardziej odległe rynki" - dodał Luto.
Duże znaczenie dla możliwości dalszego wzrostu eksportu w Porta KMI Poland ma uruchomiona w 2016 r. fabryka Porta Steel o wartości 70 mln zł, która wytwarza skrzydła i ościeżnice ze stali, będące jednym z najważniejszych produktów eksportowych dla odbiorców inwestycyjnych. Nowa fabryka Porty w Ełku to jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Europie o wysokim poziomie automatyzacji zarówno na poziomie produkcyjnym, jak i magazynowym. Pozwoliła ona firmie skokowo zwiększyć moce wytwórcze, a jednocześnie stworzyła możliwość pełnej personalizacji wyrobów przy zachowaniu szybkiego tempa produkcji. Dzięki tej inwestycji tylko w I półroczu 2017 r. Porta zwiększyła produkcję stalowego asortymentu o 20%. Luto szacuje, że działalność fabryki przyniesie spółce w ciągu najbliższych pięciu lat dodatkowy przychód w wysokości ok. 100 mln zł, podsumowano.
Porta KMI Poland prowadzi działalność na rynku produkcji i dystrybucji drzwi, obejmującym rynek zarówno drzwi wewnętrznych, jak i zewnętrznych.