- Od kilku lat intensywnie pracujemy nad nowymi technologiami. Utrzymujemy stałe wzrosty sprzedaży internetowej na poziomie ponad 100 proc. rocznie. W przyszłym roku chcemy działać online już w 35 krajach, jednocześnie cały czas rozwijając sieć stacjonarną i logistykę - wskazuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP do spraw IT i logistyki.
Podkreśla, że na rynku zachodzi prawdziwa rewolucja cyfrowa w handlu detalicznym. Efektem ma być zacieranie się różnic między e-commerce a tradycyjną siecią sprzedaży.
- Dlatego, choć jesteśmy firmą modową, to kierunek naszych działań wyznaczają technologie, za którymi stoi sztab specjalistów. Przed nami kolejne wyzwania, stąd nasza decyzja o powiększeniu działu IT i zatrudnieniu kolejnych 100 specjalistów tej branży (nowe osoby w dziale IT firmy mają wspierać wszystkie obszary działalności, e-commerce jest tylko jednym z nich - przyp. red.) - komentuje wiceprezes LPP.
Czytaj więcej: Dekpol ma umowę z LPP ws. rozbudowy centrum dystrybucyjnego
LPP w technologie inwestuje rocznie około 60 mln zł rocznie. Oprócz e-commerce strategicznym dla spółki obszarem rozwoju jest też fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu dostaw, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów.
Obecnie zespół IT polskiego producenta odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID oraz opracowywania dedykowanej temu aplikacji. To system elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki tej technologii w salonach LPP będzie można m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany asortyment, uzyskać podpowiedź na temat dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych ubrań czy szybciej dokonać zakupu.
Jacek Kujawa chwali się, że LPP posiada najnowocześniejsze, zautomatyzowane magazyny w tej części Europy, które umożliwiają wysyłkę 1,5 mln sztuk odzieży dziennie.
LPP tworzy i rozwija technologie w oparciu o swój dział IT. Obecnie nad projektami spółki pracuje 350 informatyków. Kolejna setka ma pomóc w realizacji strategii, która zakłada osiągnięcie do 2021 roku 10,5 mld zł przychodu. Udział sprzedaży internetowej w całości przychodów firmy wynosi obecnie niecałe 9 proc., a za trzy lata ma sięgać 20 proc.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl