"Amerykański właściciel InPostu wspiera wprowadzanie kolejnych innowacji oraz rozwój technologiczny - co jest niezbędne, by rosnąć szybciej niż dynamiczny sektor e-commerce. Szacujemy, że w 2018 roku polski e-commerce wzrośnie do 47 mld zł, co oznacza o 18% więcej wobec 2017" - powiedział Brzoska, cytowany w komunikacie.
"InPost to nie tylko największa i najskuteczniejsza sieć dostaw paczkomatowych i kurierskich - ale przede wszystkim wysoki standard usługi. Mamy zaawansowane technologie informatyczne przyspieszające doręczanie przesyłek, a nasi kurierzy dysponują nowoczesnymi urządzeniami typu GPS, skanery czy tablety. Dzięki wysokiej skuteczności możemy tak dynamicznie zwiększać obsługiwane wolumeny - w 2017 roku zanotowaliśmy wzrost o ponad 50% w obu segmentach działalności" - dodał prezes.
Advent International i InPost poinformowali wcześniej, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.
"Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów w całej Polsce, a do końca roku ma powstać 1000 kolejnych. W okresie styczeń - maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku - w tym Paczkomaty notowały wzrost o 41,2%, a kurier InPost o 43,4%" - czytamy dalej w dzisiejszym komunikacie.
Spółka podała też, że według przeprowadzonego w kwietniu badania Kantar TNS 88% internautów wskazuje InPost jako marka, którą znają.
"Według badań Kantar TNS internauci doceniają gwarancję dostarczenia paczki, terminowość, innowacyjność, korzystanie z nowoczesnych rozwiązań mobilnych, łatwy kontakt, elastyczną i atrakcyjną cenowo ofertę, minimum formalności oraz proste i jasne zasady współpracy. Aż 45% badanych wskazuje, że lubi markę InPost" - napisano w komunikacie.
Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - Inpost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka była notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 do 2017 roku.