Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych w Polsce i pierwsza spółka notowana na warszawskiej giełdzie idzie z duchem czasu i coraz mocniej wchodzi w segment e-commerce. Próchnik miesiąc temu zapowiadał trzy przejęcia i właśnie ogłosił pierwsze z nich. Na celowniku e-lady.pl.
Zarząd spółki Próchnik poinformował o podpisaniu w dniu 19 grudnia listu intencyjnego, w którym wyraził chęć przejęcia internetowego sklepu z bielizną damską i męską o nazwie e-lady.pl.
Przedmiotem listu jest ustalenie zasad, w oparciu o które zostanie przeprowadzona ewentualna transakcja zakupu przez Próchnik praw do sklepu e-lady.pl. Na razie nie wiadomo, czy sklep będzie zakupiony bezpośrednio od jej właścicielki Anny Marynowskiej, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą czy najpierw zostanie przekształcony w spółkę kapitałową.
"W przypadku, gdyby przedmiotem transakcji były udziały/akcje w spółce kapitałowej powstałej w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy, wolą stron jest, aby spółka Próchnik zakupiła 60-100 proc. udziałów/akcji" - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Strony ustaliły, że najpóźniej do dnia 28 lutego 2017 r. uzgodnią projekty umów, uchwał i innych dokumentów wdrażających transakcję, jak również zawrą umowę określającą szczegółowy harmonogram działań oraz uzgodnione parametry transakcji.
Próchnik podał, że akwizycje podmiotów z segmentu e-commerce planuje sfinansować ze środków własnych oraz pieniędzy planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji, która może opiewać nawet na 12 mln sztuk. Biorąc pod uwagę, że obecna wycena na giełdzie to nieco ponad 1 zł za akcję, cały pakiet byłby wart ponad 12 mln zł.
Tegoroczne notowania akcji Próchnika src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1451602800&de=1482250200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PRC&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&tid=0&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Przejęcie e-lady.pl ma być pierwszym krokiem w realizacji nakreślonej w połowie listopada nowej strategii Próchnika, która zakłada przejęcie trzech podmiotów e-commerce. W przyszłym roku chce w ten sposób osiągnąć w kanale internetowym około 20 mln zł przychodów, a w 2018 r. zwiększyć tę kwotę do około 30 mln zł.
Według najnowszych danych, sprzedaż detaliczna Próchnika w sklepach stacjonarnych oraz w sklepach internetowych wyniosła w listopadzie 6,24 mln zł, co oznacza wzrost przychodów o jedną czwartą w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
Ile spółka zarobiła w 2016 r. "na czysto"? Od stycznia do końca września miała 2,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 99 tys. zł straty rok wcześniej. Na taki wynik złożyły się łączne przychody w wysokości 41,03 mln zł w porównaniu z 29,73 mln zł rok wcześniej.
Próchnik jest spółką handlową z branży odzieżowej, zlecającą produkcję projektowanych przez siebie kolekcji firmom zewnętrznym. Specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej. Spółka jest notowana na giełdzie od pierwszej sesji 16 kwietnia 1991 roku.