Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Łukasz Pałka
|

Producent kultowych kosmetyków "Pani Walewska" i "Wars" ma ambitne plany. Chce być jak L'Oreal

0
Podziel się:

Kurs akcji polskiego producenta kosmetyków idzie ostro w górę.

Monika Nowakowska, prezes Miraculum
Monika Nowakowska, prezes Miraculum (Miraculum S.A.)

Nawet kilkanaście procent zyskuje w środę kurs akcji spółki Miraculum, producenta kultowych kosmetyków, jak Pani Walewska czy Wars. Inwestorzy uwierzyli, że firma jest na dobrej drodze, by ostatecznie wyjść z kłopotów finansowych i odbudować silną pozycję na polskim rynku. Prezes spółki przekonuje, że Miraculum może być jak L'Oreal.

Spółka Miraculum podała właśnie, że po wielu miesiącach negocjacji udało się ustabilizować strukturę właścicielską w firmie. "Od dziś Monika Nowakowska oraz spółka Rubid 1 sp. z o.o. (kontrolowana przez grupę kluczowych managerów Miraculum), posiadają łącznie ponad 15,8 procent akcji Miraculum (960.115 sztuk) i zamierzają dalej zwiększać udział w akcjonariacie” - poinformowała spółka.

Ta informacja wystarczyła, by kurs wystrzelił w górę. Oznacza bowiem, że kontrolę nad spółką przejęła obecna prezes i związani z nią menedżerowie. Monika Nowakowska jako szefowa Miraculum zaczęła skupować akcje spółki już w 2011 roku. Potem jednak odeszła z niej i po dwóch latach wróciła.

Wygląda więc na to, że tym razem inwestorzy uwierzyli w to, że zarząd Miraculum ma ambitne plany rozwoju firmy i będzie je konsekwentnie realizował. Warto przypomnieć, że jeszcze kilka lat temu znany polski producent kosmetyków miał poważne kłopoty finansowe.

Rok 2009 spółka zamknęła z przychodami na poziomie 11,8 miliona złotych i długami sięgającymi 50 milionów złotych. Wtedy też zapadły decyzje o sprzedaży innej kultowej marki Kolastyna, która wówczas przynosiła spółce ponad połowę przychodów.

"Sprzedaż marki Kolastyna pozwoliła na znaczne zredukowanie części zobowiązań spółki z tytułu wyemitowanych obligacji, co spowodowało obniżenie kosztów finansowych i zapewniło środki na finansowanie bieżącej produkcji oraz na działania promocyjno-reklamowe, m.in. dla marki Miraculum" - można było przeczytać w sprawozdaniu z działalności spółki za 2010 rok. Wówczas firma była stanie upadłości układowej.

Na koniec 2011, czyli w roku, w którym spółka już nie sprzedawała produktów marki Kolastyna, obroty wyniosły ponad 38 milionów złotych. "Od 2012 roku myślałam o tym, aby uzyskać taki udział w akcjonariacie, aby był on gwarantem, że przez kilka lat spółka będzie mogła stabilnie się rozwijać, realizować długoterminową strategię i konsekwentnie budować pozycję na rynku. Model biznesowy Miraculum oraz doświadczenia zespołu RDM Partners powodują, że konsolidacja branży kosmetycznej na bazie Miraculum jest możliwa" - czytamy wypowiedzi Nowakowskiej w informacji przesłanej przez Miraculum.

Zysk netto spółki Miraculum w ostatnich dwóch latach (dane kwartalne)

W ubiegłym roku Miraculum podjęło inną ważną decyzję o sprzedaży kultowej marki Brutal za ponad 6 milionów złotych.

- Mieliśmy w swoim portfelu trzy marki męskie - Brutala, Warsa, Lidera. Posiadanie tylu marek jest kosztownym przedsięwzięciem dla spółki, która potrzebuje rozwinąć się w innych produktach - powiedziała money.pl Monika Nowakowska. - Otrzymaliśmy ofertę zakupu, uznaliśmy, że jest atrakcyjna cenowo, a także że daje możliwość finansowania nowości w innych asortymentach, co da nam lepsze wskaźniki marżowe i obrotowe.

Monika Nowakowska zdradziła, że spółce zależy na młodszych klientach, a Wars ma wiernych użytkowników, ale w średnim wieku. Spółka nie ma planów dalszych sprzedaży.

- Zamierzamy mocniej przypilnować markę Wars. Uważamy, że szybciej i łatwiej pozyskamy młodego klienta niż w przypadku marki Brutal. Udało nam się przygotować koncepcję, która ma szansę umiejscowienia na półkach sklepów sieciowych, gdzie ten produkt może się przyjąć i zaistnieć - powiedziała.

Miraculum ma też plany związane z innymi markami. "Począwszy od drugiego i trzeciego kwartału 2015 roku, wracamy na rynek z produktami marki Virtual, Chopin, Miraculum, kasetami świątecznymi, które cieszyły się dużą popularnością" - czytamy w komunikacie spółki.

W informacji spółki możemy przeczytać też, że Nowakowska wierzy w rozwój biznesu przez przejęcia, tak jak budują swoją pozycję duże koncerny na rynku m.in. L'Oreal, Unilever, czy P&G. "W przyszłości planujemy kupować marki bądź przejmować inne firmy kosmetyczne, które nie mają asortymentów, czy też kanałów dystrybucji konkurencyjnych dla Miraculum, lecz uzupełniające je"_ - _zapowiada.

Miraculum to jedna z najstarszych polskich firm kosmetycznych. Jej historia sięga 1924 roku. Przez lata kultowymi jej markami były wody Pani Walewska, Brutal czy Wars. Firma opracowała też w latach 60. ubiegłego wieku pierwszy szampon w płynie Finezja. Pierwszą ambasadorką Miraculum była gwiazda polskiej estrady, Hanka Ordonówna.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)