Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Analitycy ocenili możliwość kolejnych wzrostów cen akcji spółki Forte

0
Podziel się:

Zagrożeniem dla wysokich marż spółki mogą być rosnące koszty pracy. W krótkim terminie baza wynikowa na drugą połowę 2016 jest wysoka.

Analitycy ocenili możliwość kolejnych wzrostów cen akcji spółki Forte
(Forte/materiały prasowe)

Analitycy DM BDM obniżyli rekomendację Forte do "redukuj" z "akumuluj", podwyższając jednocześnie cenę docelową do 67,8 zł za akcję z 59,2 zł, wynika z raportu datowanego na 14 września. Ostatnie dobre wyniki producenta mebli sprawiły, że jego akcje mocno zyskały na wartości.

W dniu wydania rekomendacji kurs wynosił 76 zł. W piątek za akcję płacono 75,2 zł.

W raporcie czytamy, że od początku roku akcje spółki zyskały ponad 40%, co jest jedną z lepszych stóp zwrotu w indeksie mWIG40. W rezultacie wartość przedsiębiorstwa sięgnęła blisko 2 mld zł.

"Zagrożeniem dla wysokich marż spółki mogą być rosnące koszty pracy. W krótkim terminie baza wynikowa na drugą połowę 2016 jest wysoka. Oczekujemy, że dynamika wzrostu EBITDA nie przekroczy 30 procent rok do roku wobec blisko 50 procent rok do roku w pierwszej połowie 2016 roku" - czytamy w raporcie.

W drugim kwartale grupa kapitałowa Forte osiągnęła 240 mln zł przychodów i prawie 20 mln zł zysku netto. To dużo lepsze wyniki niż rok temu. Pomaga nie tylko spadek kursu złotego, ale i rosnąca rozpoznawalność wyrobów polskiej branży, a co za tym idzie ekspansja na nowe rynki. W tym roku spółka zdobywa szturmem Hiszpanię i Portugalię.

- Osiągnięte wyniki sprzedaży potwierdzają pozycję Fabryki Mebli Forte, jako lidera na europejskim rynku mebli do samodzielnego montażu - napisał prezes Maciej Formanowicz w liście do akcjonariuszy. - Tempo wzrostu sprzedaży utrzymywało się powyżej średniej na wszystkich naszych najważniejszych rynkach, w szczególności w krajach niemieckojęzycznych, Hiszpanii, Portugali, Francji i w Polsce. Postęp w zdobywaniu rynków innych krajów Europy Środkowej oraz Wielkiej Brytanii potwierdza, że przyjęty model biznesowy i odpowiednio dobrana oferta produktowa są wysoce cenione przez naszych Klientów, dając nam pewność realizacji celów biznesowych - dodał.

Tempo wzrostu na najważniejszych dla Forte rynkach krajów niemieckojęzycznych (57,3 proc. łącznej sprzedaży grupy Forte) było w pierwszych sześciu miesiącach aż 22-procentowe, jednak to Hiszpania i Portugalia okazały się prawdziwym sukcesem spółki. Sprzedano tam 51 proc. więcej mebli niż rok wcześniej.

Wyżej niż średni wzrost sprzedaży grupy Forte (+25,9 proc.) rosły też przychody w Wielkiej Brytanii (+29 proc.) i we Francji (+26 proc.). Największymi odbiorcami wyrobów Forte są Roller GmbH z siedzibą w Niemczech oraz Grupa Steinhoff International z siedzibą we Francji.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)