Analitycy DM BDM obniżyli rekomendację Forte do "redukuj" z "akumuluj", podwyższając jednocześnie cenę docelową do 67,8 zł za akcję z 59,2 zł, wynika z raportu datowanego na 14 września. Ostatnie dobre wyniki producenta mebli sprawiły, że jego akcje mocno zyskały na wartości.
W dniu wydania rekomendacji kurs wynosił 76 zł. W piątek za akcję płacono 75,2 zł.
W raporcie czytamy, że od początku roku akcje spółki zyskały ponad 40%, co jest jedną z lepszych stóp zwrotu w indeksie mWIG40. W rezultacie wartość przedsiębiorstwa sięgnęła blisko 2 mld zł.
"Zagrożeniem dla wysokich marż spółki mogą być rosnące koszty pracy. W krótkim terminie baza wynikowa na drugą połowę 2016 jest wysoka. Oczekujemy, że dynamika wzrostu EBITDA nie przekroczy 30 procent rok do roku wobec blisko 50 procent rok do roku w pierwszej połowie 2016 roku" - czytamy w raporcie.
Notowania akcji spółki Forte w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1451602800&de=1474299000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=FTE&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/> Dobre wyniki spółki
W drugim kwartale grupa kapitałowa Forte osiągnęła 240 mln zł przychodów i prawie 20 mln zł zysku netto. To dużo lepsze wyniki niż rok temu. Pomaga nie tylko spadek kursu złotego, ale i rosnąca rozpoznawalność wyrobów polskiej branży, a co za tym idzie ekspansja na nowe rynki. W tym roku spółka zdobywa szturmem Hiszpanię i Portugalię.
- Osiągnięte wyniki sprzedaży potwierdzają pozycję Fabryki Mebli Forte, jako lidera na europejskim rynku mebli do samodzielnego montażu - napisał prezes Maciej Formanowicz w liście do akcjonariuszy. - Tempo wzrostu sprzedaży utrzymywało się powyżej średniej na wszystkich naszych najważniejszych rynkach, w szczególności w krajach niemieckojęzycznych, Hiszpanii, Portugali, Francji i w Polsce. Postęp w zdobywaniu rynków innych krajów Europy Środkowej oraz Wielkiej Brytanii potwierdza, że przyjęty model biznesowy i odpowiednio dobrana oferta produktowa są wysoce cenione przez naszych Klientów, dając nam pewność realizacji celów biznesowych - dodał.
Tempo wzrostu na najważniejszych dla Forte rynkach krajów niemieckojęzycznych (57,3 proc. łącznej sprzedaży grupy Forte) było w pierwszych sześciu miesiącach aż 22-procentowe, jednak to Hiszpania i Portugalia okazały się prawdziwym sukcesem spółki. Sprzedano tam 51 proc. więcej mebli niż rok wcześniej.
Wyżej niż średni wzrost sprzedaży grupy Forte (+25,9 proc.) rosły też przychody w Wielkiej Brytanii (+29 proc.) i we Francji (+26 proc.). Największymi odbiorcami wyrobów Forte są Roller GmbH z siedzibą w Niemczech oraz Grupa Steinhoff International z siedzibą we Francji.