Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Producent mięsa aspiruje do giełdowej elity

0
Podziel się:

Awans w giełdowej hierarchii wynika m.in. z rosnących przychodów finansowych. Te spółka zawdzięcza strategii współpracy z sieciami handlowymi.

Producent mięsa aspiruje do giełdowej elity
(ZM Henryk Kania, materiały prasowe)

Awans w giełdowej hierarchii wynika m.in. z rosnących przychodów finansowych. Te spółka zawdzięcza strategii współpracy z sieciami handlowymi, a sukces osiągnęła wchodząc kilka lat temu ze swoją ofertą do sieci Biedronka.

Spółka ZM Henryk Kania, producent wyrobów wędliniarskich, aspiruje do giełdowej elity. W poniedziałek zastąpiła BNP Paribas Polska w składzie indeksu sWIG80 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Indeks sWIG80 obejmuje swoim składem osiemdziesiąt spółek, które mają dużą wartość giełdową oraz przyciągają odpowiednio duże obroty na rynku. Spółki tego indeksu to bezpośrednie zaplecze WIG20 i mWIG40, czyli łącznie sześćdziesięciu spółek ze ścisłej elity giełdowej.

Wśród najważniejszych czynników, które wpłynęły na awans spółki jest stabilny akcjonariat, wzrost płynności finansowej oraz dobre wyniki, które przyciągnęły uwagę inwestorów. Te spółka zawdzięcza strategii współpracy z sieciami handlowymi, a sukces osiągnęła wchodząc kilka lat temu ze swoją ofertą do sieci Biedronka.

Potwierdzeniem dobrych opinii rynku są rekomendacje "kupuj" wydane w ostatnich miesiącach przez BM BGŻ oraz TRIGON DM z cenami docelowymi odpowiednio 3,75 zł i 4 zł. Cena giełdowa we wtorek osiągnęła poziom 3,11 zł.

- Ubiegły rok po raz kolejny pokazał, że strategia spółki nastawiona na rozwój w kanale nowoczesnym okazała się sukcesem. 40-procentowy wzrost sprzedaży, poprawa zysku EBITDA o 83 proc. oraz podwojenie zysku netto - to wskaźniki nieosiągalne dla innych spółek z sektora - powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kani.

- W pierwszym kwartale 2015 roku planujemy utrzymanie dwucyfrowej dynamiki przychodów, dzięki udanej współpracy z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju, a także systematycznemu poszerzaniu portfolio produktowego w oparciu o aktualne trendy i oczekiwania konsumentów. Naszym celem jest podwojenie skali biznesu do 2018 roku i wzrost udziału eksportu w przychodach - dodaje prezes Minczanowski.

W 2014 roku ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108 proc. wyższy rok do roku.

Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych (co drugie gospodarstwo domowe w Polsce). W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14 proc. Głównymi odbiorcami produktów spółki są sieci Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto, Real oraz Żabka.

W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)