Kurs praw do akcji spółki CDRL, właściciela marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na GPW o 2,68 proc. do 15,3 zł.
Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez spółkę akcje serii D. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono 920 tys. akcji, a indywidualnym 80 tys. Stopa redukcji zapisów inwestorów indywidualnych wyniosła 81,75 proc.
Cena emisyjna akcji wynosiła 14,90 zł. Środki pozyskane z emisji to 14,9 mln zł brutto. Spółka planuje sfinansować przy ich pomocy m.in. dalszą rozbudowę sieci sprzedaży, a także rozwój sklepu internetowego i inwestycje w logistykę.
Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą sprzedaje pod marką własną Coccodrillo. Ponadto, prowadzi sprzedaż wyrobów producentów krajowych pod markami uzupełniającymi – głównie zabawek i akcesoriów.
W I połowie 2014 r. grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r. Prognozę na cały 2014 r. zakłada 10,87 mln zł zysku netto, 18,45 mln zł EBITDA oraz 159,39 mln zł przychodów.