- Producent gier, spółka CI Games szacuje, że minimalne nakłady marketingowe na grę "Sniper Ghost Warrior 3" wyniosą od 15 do 17 mln zł. Firma nie wyklucza również możliwości zwiększenia tego budżetu, jeśli reklama będzie generować dodatkową przedsprzedaż - poinformował prezes Marek Tymiński (na zdjęciu).
- Budżet gry to ok. 40 mln zł, a marketing to kolejne 15-17 mln zł, ale może wzrosnąć jeśli reklama będzie generować preordery. Liczymy, że ta trzecia część będzie kamieniem milowym dla marki. Chcemy być jednym z kluczowych producentów gier FPS w 2016 roku - powiedział Tymiński podczas spotkania z dziennikarzami.
Wskazał ponadto, że będzie to gra "full price" i najbardziej rozwiniętym tytułem w historii studia.
- Gracz będzie miał do dyspozycji otwarty świat z rozbudowaną historią, koniecznością planowania działań, bez czarnych i białych charakterów. Na Gamescom dostaliśmy dużo pozytywnych opinii. Wiemy że gracze czekają na grę, która zdecydowanie odróżnia się od standardowych kryteriów tego gatunku - wskazał prezes CI Games.
Według jego słów, prace nad tytułem są zaawansowane. - Obecnie trwa czysta produkcja, dużo już zostało zrobione przez outsourcing, który całkowicie zostanie zakończony do końca bieżącego roku - dodał Tymiński.
Notowania akcji CI Games w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420099200&de=1439307000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CIG&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Ocenił, że kiedy firma będzie bliżej terminu premiery, zapowiedzianej na drugi kwartał 2016, będzie mogła wtedy zasygnalizować oczekiwania sprzedażowe.
- Prowadzimy teraz działania marketingowe, podkreślające czym się różnimy od innych gier i co powinno zachęcić do jej posiadania. Chcemy odnieść maksymalny sukces, usatysfakcjonować "corowych" graczy i jednocześnie przyciągnąć jak najszersze grono. Mamy optymizm ze strony dystrybutorów, a w USA sami będziemy dystrybuować "Snipera 3", przez co nie będziemy musieli dzielić się marżą - podsumował Tymiński.
CI Games, dawniej City Interactive jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Jej akcje w tym roku zyskały prawie 180 procent. Kurs akcji rozpoczął marsz na północ m.in. po publikacji zdecydowanie lepszych niż rok wcześniej wyników za pierwszy kwartał.