Warszawa, 10.01.2017 (ISBnews) - Przedsprzedaż (w rozumieniu zawartych umów przedwstępnych sprzedaży netto) Inpro wyniosła w 2016 r. 388 umów, co stanowi o 29% mniej niż rok wcześniej, poinformowała spółka.
"Przyczynami spadku były: mniejsza niż w ubiegłym roku oferta mieszkań w sprzedaży, kształt tej oferty, przesunięcia w harmonogramach rozpoczęcia sprzedaży kolejnych inwestycji deweloperskich, jak również efekt wysokiej bazy" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie w ofercie przez większą część roku znajdowała się niższa niż w roku ubiegłym ilość lokali z segmentu mieszkań popularnych oraz mieszkań z segmentu o podwyższonym standardzie w przedziale cenowym 5 200 - 6 200 zł/ m2, podano również.
"Analiza rozkładu poziomu przedsprzedaży w poszczególnych kwartałach 2016 r. wykazuje jednak pozytywną tendencję, ponieważ w czwartym kwartale roku grupa w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 r. podpisała o 20% więcej umów przedwstępnych. Biorąc pod uwagę obserwowany poziom popytu na rynku deweloperskim oraz dostępny w grupie zakres inwestycji oczekujących na wprowadzenie do sprzedaży, Inpro oczekuje dalszej poprawy poziomu przedsprzedaży, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku" - czytamy również w komunikacie.
Obecnie trwają prace dotyczące przygotowania do realizacji i wprowadzenia oferty nowych inwestycji, spełniających ww. kryteria segmentu o podwyższonym standardzie. Spodziewany termin uruchomienia sprzedaży pierwszych lokali z nowych przedsięwzięć to połowa 2017 roku, podano także.
W całym 2016 roku grupa przekazała łącznie 463 lokale, w porównaniu do 556 sztuk w roku ubiegłym.
Firma Inpro powstała w 1987 roku. Działa na rynku trójmiejskim. W ofercie ma przede wszystkim apartamenty i mieszkania o podwyższonym standardzie oraz domy jednorodzinne. Spółka realizuje także inwestycje komercyjne, takie jak hotele apartamentowe i biurowce oraz świadczy usługi budowlane. Jest notowana na GPW od 2011 r.