AmRest sfinalizował umowę nabycia 100 proc. udziałów w Sushi Shop Group. Zakupił je od dotychczasowych właścicieli. Wśród nich był przede wszystkim Grégory Marciano i spółka Naxicap Partners.
"W wyniku finalizacji, AmRest stał się właścicielem wiodącej sieci restauracji kuchni japońskiej, liczącej 165 lokali, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców" - czytamy w komunikacie.
Szacowana cena zakupu sieci Sushi Shop na dzień finalizacji transakcji wyniosła około 164 mln euro, przy wartości firmy równej 240 mln euro.
Dodatkowo AmRest może zapłacić jeszcze kwotę nieprzekraczającą 10 mln euro pod warunkiem osiągnięcia przez Sushi Shop w 2018 roku wyników finansowych określonych w umowie. Szczegółów tego zapisu jednak nie znamy.
O planach przejęcia pisaliśmy już pod koniec lipca. Wtedy strony deklarowały, że chcą dokonać wszystkich formalności w ciągu kilku miesięcy.
Restauracje Sushi Shop są obecne głównie we Francji (72 proc. całego biznesu) oraz w 11 innych krajach (w tym między innymi w Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech).
- AmRest zyskuje nową, wyjątkową kategorię, która pozwoli zwiększyć rentowność oraz poszerzy możliwości naszego rozwoju w Europie - tłumaczył decyzję o przejęciu założyciel i członek rady dyrektorów Amrest Henry McGovern.
W 2017 roku sieć mogła się pochwalić przychodami ze sprzedaży na poziomie około 130 mln euro. W tym samym czasie cały Amrest odnotował blisko 1,2 mld euro.
Amrest Holdings jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Od 2005 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl