Przewozy Regionalne podpisały z H. Cegielskim - Fabryką Pojazdów Szynowych i Polskim Taborem Szynowym (PTS) porozumienie, na podstawie którego rozpoczną próbną eksploatację elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 - FPS (Feniks 57), będących własnością PTS, podała nadzorująca wszystkie trzy podmioty Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP).
"Jednym z priorytetów ARP S.A. jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czego modelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową Przewozy Regionalne, a kolejnym - nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaci Feniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego" - powiedział prezes Agencji Marcin Chludziński, cytowany w komunikacie.
"Chcemy, aby w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branży kolejowej. Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiego nowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i w pozostałych regionach Polski. A ich nabywcami będą również inni przewoźnicy kolejowi" - dodał prezes.
Feniks 57 to kompleksowo zmodernizowane przez H. Cegielskiego - Fabrykę Pojazdów Szynowych pociągi elektryczne. Pojazdy posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Każdy z pojazdów wyposażony jest także w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.
Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ok. 1 800 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. Przewozy Regionalne miały w 2016 r. 79,5 mln pasażerów.