Marzec jest jednym z najgorszych miesięcy na sprzedaż obuwia. Tak można wnioskować z dynamiki sprzedaży sieci CCC w tym i ubiegłym roku.
W poprzednich dwóch miesiącach CCC notowało bardzo wysoką dynamikę przychodów. Te rosły w tempie prawie 30-procentowym, porównując rok do roku. Podobnie zresztą sytuacja wyglądała w pierwszych dwóch miesiącach roku rok wcześniej. Marzec to jednak najwyraźniej czas na spowolnienie w branży obuwniczej.
Przychody grupy CCC za marzec 2016 wyniosły około 208 mln zł i były wyższe o 2,0 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Spadła jednak wyraźnie sprzedaż w salonach obuwia.
"Przychody ze sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych sieci CCC za marzec 2016 wyniosły około 177 mln zł i były niższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 8,5 proc., narastająco za okres styczeń - marzec wyniosły 454 mln zł i były wyższe o 10,4 proc. w stosunku do roku 2015 r" - czytamy w komunikacie.
Przychody ogółem za okres styczeń - marzec wyniosły ponad 529 mln zł i były wyższe o 22,6 proc. licząc rok do roku.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.