Wrzesień był pierwszym miesiącem w tym roku, kiedy sprzedaż operatora sieci modowej Reserved spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem. I to pomimo zwiększonej powierzchni sklepów. Skonsolidowane przychody grupy LPP osiągnięte we wrześniu wyniosły około 382 mln zł, co oznacza spadek o 3 proc. w porównaniu z wrześniem 2014 roku.
Razem z przychodami spadły też zyski. "Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 58 proc. i była o ok. 5 pkt proc. niższa od marży zrealizowanej we wrześniu roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie spółki.
W poprzednich miesiącach LPP informowało o wzroście sprzedaży, choć stopniowo dynamika wyraźnie malała. Najbardziej przychody rosły w czerwcu (+14 proc.), by potem stopniowo tracić na impecie. W lipcu dynamika była 6-procentowa, a w sierpniu już tylko 2-procentowa.
LPP podało, że wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy wyniosła 3 548 mln zł. Przychody te były wyższe o 5 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Powierzchnia handlowa sklepów na koniec września wyniosła około 792 tys. m2 i była większa o 16 proc. od powierzchni handlowej na koniec września ubiegłego roku.
Notowania tygodniowe akcji LPP src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1443103813&de=1443712200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
LPP zarządza 5 znanymi markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W 2014 r. miała 4 769,29 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.