Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez grupę LPP w grudniu wyniosły 653 mln zł i były wyższe o 19 proc. w skali roku. Powierzchnia handlowa wzrosła w podobnej do przychodów skali, ale spadły marże.
"Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła ok. 51 proc. i była o ok. 5 pkt proc. niższa od marży zrealizowanej w grudniu roku poprzedniego" - pisze w komunikacie LPP, operator sieci detalicznej Reserved.
Jednocześnie powierzchnia handlowa sklepów LPP na koniec grudnia wyniosła ok. 843,4 tys. m2 i była większa o 17 proc. niż rok wcześniej.
Powyższe dane oznaczają, że by utrzymać poziom sprzedaży przy zwiększonej powierzchni handlowej, LPP musiało stosować odpowiednie zabiegi cenowe. Promocje i obniżki cen pozwoliły zwiększyć poziom sprzedaży na salon, ale zyski z tego będą mniejsze.
Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie całego 2015 roku wyniosła 5,13 mld zł. Przychody te były wyższe o ok. 8 proc. od osiągniętych w poprzednim roku. Grudzień był więc dla LPP jednym z lepszych miesięcy roku. Nie przełożyło się to jednak na wzrost notowań. Złe nastroje na parkiecie obniżyły kurs spółki o ponad 1 proc.
Notowania dzienne akcji LPP src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1451894400&de=1451923800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%230082ff&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
LPP zarządza 5 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły ok 4 758 mln zł w 2014 roku.