Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez grupę Redan w maju wyniosła 47 mln zł i była o 16 proc. wyższa niż rok wcześniej, podała spółka.
W ujęciu narastającym sprzedaż grupy kapitałowej Redan wyniosła 209 mln zł i była wyższa o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja wyniosła 110,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 8 proc. w odniesieniu do maja 2014 r.
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w maju 2015 r. wyniósł 27 mln zł, co oznacza poziom o 16 proc. wyższy niż w maju roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła 114 mln zł i była 14 proc. wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim. Sieć Textilmarket na koniec maja składała się z 321 sklepów własnych o łącznej powierzchni 68,9 tys. m2 i była na poziomie 9 proc. wyższym niż na koniec maja 2014 r.
Wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim w maju 2015 r. wyniosła 17,7 mln zł i była wyższa o 29 proc. od osiągniętej w maju 2014 r., zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 2,7 mln zł i zmniejszyły się o 30 proc. r/r.
Sprzedaż na rynku polskim to sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce, sprzedaż zagraniczna to sprzedaż na rynku ukraińskim oraz rosyjskim we wszystkich kanałach dystrybucji oraz sprzedaż eksportowa z Polski. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym grupy Redan w maju 2015 r. wyniosła 20,4 mln zł i była wyższa o 16 proc. od osiągniętej w maju 2014 r.
W ujęciu narastającym wartość sprzedaży towarów części modowej grupy Redan na rynku polskim wyniosła 82 mln zł i była wyższa o 24 proc. od osiągniętej w roku 2014 r., zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 12 mln zł i zmniejszyły się o 42 proc. r/r. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym grupy Redan w 2015 r. wyniosła 95 mln zł i była wyższa o 8 proc. od osiągniętej w tożsamym okresie roku 2014 r.
Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec maja 2015 r. miały łączną powierzchnię 34,3 tys. m2, tj. o 17 proc. więcej niż w maju 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych - 7,2 tys. m2, zatem o 26 proc. mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. m2, tj. była o 6 proc. wyższa niż w maju 2014 r.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1431241050&de=1433949000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=TVN&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>