Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Przychody T-Mobile Polska spadły o 4,6% r/r do 1,57 mld zł w I kw. 2017 r.

0
Podziel się:
Przychody T-Mobile Polska spadły o 4,6% r/r do 1,57 mld zł w I kw. 2017 r.

Warszawa, 02.03.2017 (ISBnews) - Przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,57 mld zł w I kw. 2017 r., co oznacza spadek o 4,6% r/r, podał operator. EBITDA spadła w tym okresie o 17,2% r/r do 431 mln zł.

"Na wyniki pierwszego kwartału 2016 roku miało wpływ jednorazowe zdarzenie związane z rozliczeniem sprzedaży hurtowej międzynarodowych usług roamingowych w wysokości 58 mln zł. Bez uwzględnienia tego zdarzenia przychody całkowite spółki w I kwartale 2017 roku zmniejszyłyby się o 1,2%, a EBITDA o 7,1% w porównaniu do wyników z ubiegłego roku" - czytamy w komunikacie.

Marża EBITDA osiągnęła poziom 27,4% w I kwartale 2017 roku wobec 31,7% rok wcześniej.

"Przychody T-Mobile Polska utrzymują się na w miarę stabilnym poziomie, na co wpływ ma m.in. wyższa sprzedaż urządzeń, która częściowo kompensuje spadające przychody z usług telekomunikacyjnych. Na wynik EBITDA spółki dodatkowo mają wpływ wyższe koszty bezpośrednie związane z obsługą połączeń międzysieciowych jak również roamingowych oraz koszty urządzeń związane z większą sprzedażą w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki naciskowi na efektywność oraz restrukturyzację w 2016 roku niższe koszty stałe skompensowały częściowo wzrost kosztów bezpośrednich" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Szabolcs Gaborjani, cytowany w komunikacie.

Przychody z usług mobilnych wyniosły w I kw. br. 1,47 mld zł wobec 1,54 mld zł rok wcześniej. Pozostałe przychody spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 106 mln zł wobec 104 mln zł rok wcześniej.

"Po I kw. 2017 r. T-Mobile Polska obsługiwała bazę 10,229 mln klientów wobec 10,634 mln klientów na koniec 2016 r. Na koniec marca spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,696 miliona klientów, a w segmencie usług przedpłaconych 3,533 mln. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba klientów kontraktowych zwiększyła się o 84 tysiące, a rok do roku o 178 tysięcy. W segmencie usług przedpłaconych baza klientów na koniec pierwszego kwartału br. zmniejszyła się o 405 tysięcy w porównaniu do wyników czwartego kwartału 2016 roku" - czytamy w materiale.

Operator przypomina, że według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) w "Informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w I kwartale 2017 r." liczba użytkowników usług przedpłaconych na koniec marca br. wyniosła 19,2 mln i była mniejsza o 27,6% w porównaniu do ubiegłego roku. "Jest to wynik wprowadzenia od 25 lipca 2016 roku obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych w Polsce" - wskazał T-Mobile Polska.

Operator podkreślił także, że w 2016 r. intensywnie rozbudowywał sieć LTE, zwiększając jej dostępność o blisko 44 pkt proc. do ponad 92% powierzchni kraju. W efekcie sieć czwartej generacji T-Mobile dociera do 99,1% populacji kraju.

"W pierwszym kwartale 2017 roku spółka kontynuowała inwestycje w poprawę dostępu do LTE w Polsce, koncentrując się na miastach i szlakach komunikacyjnych. Do dyspozycji klientów w tym okresie zostało oddanych 900 nowych stacji bazowych z LTE. Firma przyśpieszyła również inwestycje związane z oferowaniem technologii Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. W samym pierwszym kwartale 2017 roku technologia ta została zaimplementowana na 400 stacjach bazowych, gdy w całym 2016 roku było to 600 stacjach bazowych. Co ważne zwiększa się też liczba stacji bazowych, obsługujących agregację trzech pasm częstotliwości, co pozwala na oferowanie transmisji danych z prędkością do 300 Mbps" - czytamy w komunikacie.

Udział technologii LTE w całym wolumenie przesyłanych danych w I kw. br. przekroczył poziom 60%, a w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ilość transmitowanych danych w sieci LTE wzrosła o ponad 210%.

"W kolejnych miesiącach będą realizowane kolejne działania T-Mobile Polska nastawione na ułatwienie klientom kontaktu z firmą. Pierwszą z nich jest zapowiedziana na początku kwietnia br. rozbudowa centrum obsługi klienta spółki w Łodzi, w którym zostanie stworzonych 300 nowych miejsc pracy. Po rozbudowie centrum obsługi klienta w Łodzi będzie zatrudniać ponad 1 200 osób, których głównym zadaniem będzie pomoc i codzienne wsparcie dla wszystkich klientów obsługiwanych przez T-Mobile Polska" - podsumowano w materiale.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)